زندگی‌نامه امام حسین(ع)

سرگذشت امام حسین علیه السلام

چهره‌ها

امام حسین(ع) «خاچیک» را شفا داد

رسول نجفیان با ترانه رسم زمونه در خاطر همگی ما ثبت شده است. او که موسیقی را از جوانی دنبال می‌کرد، نواختن دوتار را نزد یک روستایی فراگرفت و از سال ۱۳۴۸ در هنرکده تئاتر آناهیتا فعالیت داشت.
کد خبر: ۵۲۴۴۴۱

وی در فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون «دزد عروسک‌ها»، «مسافر ری» و «مرد هزارچهره» ایفای نقش کرده است. نجفیان در زمینه موسیقی تاکنون آلبوم‌های «رسم زمونه» و «با عاشورا می‌گریم» را منتشر کرده است. وی در تئاتر نیز حضوری فعال دارد و دارای نگاهی ویژه به داستان‌های ایرانی است و تاکنون نمایش‌های «رستم و سهراب» و «بیژن و منیژه» را کارگردانی کرده است.

نجفیان به حادثه‌ای در کودکی‌اش اشاره می‌کند که همچنان برای وی با اهمیت و زنده است. او می‌گوید: در زمان بچگی، ما در محله‌ای زندگی می‌کردیم که تمام همسایه‌های ما در یک خانه 20 خانواری، مسیحی بودند. من هنوز دبستان نمی‌رفتم و حدودا شش ساله بودم. ماه محرم بود. دوست مسیحی من مریض ‌شد و حال او بسیار وخیم بود. حال خاچیک آنقدر بد شده بود که همه گریه می‌کردند و ناامید شده بودند. مادربزرگ من به خانواده او گفت به امام حسین(ع) توسل کنند. خانواده دوست مسیحی ما و سایر همسایه‌ها آمدند و مادربزرگ من گفت که الان ماه محرم است؛ چیزی برای امام حسین(ع) نذر کنید، ان‌شاءالله حالش خوب می‌شود. همین اتفاق افتاد و به شکل معجزه‌آسایی حال خاچیک خوب شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها