مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: مشهد به عنوان شهر نمونه بین‌المللی گردشگری در حاشیه کارگروه ملی زیارت انتخاب شد.
کد خبر: ۵۲۳۵۹۳

مجتبی رجایی خراسانی در حاشیه کارگروه ملی زیارت در استانداری خراسان رضوی افزود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به پیشنهاد کارگروه ملی زیارت، مشهد را به عنوان شهر نمونه بین‌‌المللی گردشگری و زیارتی انتخاب کرد.

وی اظهار کرد:‌ به سبب این انتخاب یکسری الزامات و توجه خاص کشوری به مشهد می‌شود که در پی آن اعضای کارگروه این لایحه را تصویب کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد:‌ اصل این موضوع پیش‌ زمینه‌ای در ارتباط با ورود 9 هزار گردشگر به مشهد از اول سال 91 تاکنون بوده و در سال گذشته 377 هزار نفر گردشگر خارجی به مشهد وارد شده‌اند.

رجایی خراسانی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از دو‌برابر سال گذشته ورود گردشگر خارجی به مشهد داشته‌ایم که این شرایط خوبی را برای این مکان ایجاد می‌کند و در هدف‌گذاری سند چشم‌انداز 1404 پیش‌بینی یک میلیون گردشگر خارجی را به مشهد داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد:‌ در سند چشم‌انداز 1404 هدف‌گذاری شده که 40 میلیون نفر گردشگر داخلی و سه میلیون نفر گردشگر خارجی را مشهد میزبانی کند که اکنون ورود نزدیک به یک میلیون نفر گردشگر خارجی به مشهد تحقق یافته است.

وی عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال 91 این میزان به‌یک میلیون و یکصد هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پیشنهاد رئیس میراث فرهنگی کشور مبنی بر لغو ویزا برای ورود مستقیم گردشگران خارجی به مشهد مقدس، اظهار کرد: لغو ویزا برای گردشگران خارجی در کارگروه زیارت به تصویب هیات دولت رسید.

دبیر کارگروه طرح مطالعات کمی و کیفی توسعه امام‌رضا(ع) نیز در این باره گفت: با لغو ویزای کشورهای اسلامی به توسعه و ارتقای شهر مشهد توجه ویژه شود.

سیدحسن علم‌الهدایی افزود: مشهد دارای جاذبه‌های زیاد سیاحتی و زیارتی است به طوری که سالانه 20 میلیون زائر داخلی و خارجی به این شهر سفر می‌کنند.

وی با اشاره به چگونگی لغو ویزای کشورهای اسلامی گفت: افرادی که به مشهد به‌صورت مستقیم از طریق خطوط هوایی سفر می‌کنند نیاز به ویزا ندارند که مزیت لغو آن از نظر اقتصادی و کسب و کار و اشتغال برای مشهد بسیار مطلوب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها