رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور برای ایجاد امنیت در منطقه، گفت:مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی برای توسعه و گسترش ارتباطات با اقلیم کردستان عراق حمایت می‌کند.علی لاریجانی با اشاره به تحولات منطقه به‌ویژه مسائل داخلی سوریه، گفت: ایران مخالف هرگونه تندروی و افراط گرایی در منطقه بوده و معتقد است که این‌گونه حرکت‌ها به توسعه و آبادانی منطقه آسیب می‌رساند.
کد خبر: ۵۱۵۱۸۹

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه روابط برادرانه جمهوری اسلامی ایران و عراق عامل ثبات و امنیت منطقه است، گفت: باید از ظرفیت‌‌های سیاسی، اقتصادی دو طرف برای ایجاد امنیت و آرامش پایدار در منطقه استفاده کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی روابط دو ملت عمیق و دوستانه خواند و افزود: مبارزه با رژیم بعثی عراق نطقه عطفی در همکاری‌های دو ملت بود و مردم ایران همواره در شرایط  دشوار در کنار ملت عراق ایستاده است.

وی با اشاره به تحولات منطقه به‌ویژه مسائل داخلی سوریه، گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه تندروی و افراط گرایی در منطقه بوده و معتقد است که این‌گونه حرکت‌ها به توسعه و آبادانی منطقه آسیب می‌رساند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فنی بین دو کشور، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی برای توسعه و گسترش ارتباطات با اقلیم کردستان عراق حمایت می‌کند.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با تقدیر از حمایت‌های مسؤولان و ملت ایران از مردم کردستان در زمان مبارزه با رژیم دیکتاتوری صدام، تصریح کرد: مردم کردستان عراق هیچ‌گاه حمایت‌های مادی و معنوی ملت ایران در زمان مبارزه را فراموش نخواهد کرد و مقامات کردستان عراق بر رشد و  توسعه روابط در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران تأکید دارند.

نچیروان بارزانی با ابراز نگرانی از بحران سوریه و وجود گروه‌های تندرو در منطقه، افزود: خواست ملت عراق ایجاد آرامش و پیشرفت و آبادانی در منطقه بوده و وجود گروه‌های تندرو مایه نگرانی ملت‌های مسلمان منطقه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها