مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی با بیان اینکه صد درصد جمعیت شهری استان از نعمت برق برخوردارند، گفت: 98.6 درصد جمعیت روستایی استان برق‌دار هستند و تا پایان سال مالی 91، تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان برقدار می‌شوند.
کد خبر: ۴۹۵۶۴۴

"محمدعلی ضامن" در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای دولت نهم تا پایان سال 90، تولید برق در استان به 711 مگاوات معادل 5 برابر تولید در سال 84 رسیده است.

ضامن با بیان اینکه وضعیت صنعت برق از سه حلقه تولید، انتقال و فوق توزیع تشکیل می‌شود، گفت: شرکت‌های توزیع پل ارتباطی بین تولید برق و مردم هستند و اگر این انتقال به خوبی انجام شود دو حلقه دیگر نیز فعالیت خود را با موفقیت انجام می‌دهند.

وی افزود: حلقه تولید در سال 84 و در ابتدای دولت نهم 116 مگاوات بوده و استان کمبود تولید خود را از خطوط 400 کیلو وات تربت جام تأمین می‌کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی با اشاره به صادرات برق خراسان جنوبی به استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان، ادامه داد: مصرف برق در خراسان‌جنوبی معادل 210 مگاوات است.

ضامن طول خطوط فوق توزیع برق در استان را 1467 کیلومتر عنوان و اظهار کرد: مجموع مشترکین در سال 84، 178 هزار و 557 مشترک بوده که به 252 هزار و 487 مشترک در سال 90 رسیده است.

وی تعداد مشترکین کشاورزی در سال 90 را 3398 مشترک و تعداد روستاهای برقدار استان را 1364 روستا عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی گفت: طول شبکه فشار متوسط به ازای هر مشترک40.6 متر، طول شبکه فشار ضعیف به ازای هر مشترک15.1 متر و تعداد مشترک در هر کیلومتر مربع از مساحت استان 2.4 مشترک است.

وی با بیان اینکه 93.2 درصد چاه‌های کشاورزی استان برق‌دار هستند، افزود: با توجه به اینکه بیشترین مصرف برق در بخش کشاورزی بوده و تعرفه‌های این بخش ارزان است، لذا درآمد و منابع مالی شرکت برق خراسان‌جنوبی کم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه برق با سه شاخص تلفات، انرژی توزیع نشده و پیک ارزیابی می‌شود، اظهار کرد: تلفات برق در خراسان‌جنوبی از 16 درصد در سال 84 به 7.23 درصد در سال 90 رسیده است.

ضامن بیان کرد: به ازای هر مشترک خراسان‌جنوبی در سال، حدود 46 ثانیه انرژی توزیع نشده داریم و رسیدن این مقدار به 35 ثانیه از برنامه‌های سال جاری است.

وی با اشاره به فعالیت‌های برجسته این شرکت، گفت: تک رقمی کردن تلفات انرژی در شبکه‌های توزیع برق استان به 7.23 درصد، کنترل پیک بار استان در حد 210 مگاوات در سه سال اخیر از طریق مدیریت مصرف عرضه و تقاضا و کاهش نرخ انرژی‌های توزیع نشده به کمتر از یک دقیقه معادل 46 ثانیه در روز به ازای هر مشترک، مهمترین اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی استفاده از انرژی خورشیدی برای تأمین برق 13 روستا در سطح استان بصورت Off Grid، احداث نیروگاه خورشیدی به قدرت 4.8 کیلووات بصورت On Grid برای مدیرت مصرف در تأمین برق ساختمان اداری مدیریت توزیع بیرجند و استفاده دانشجویان و انجام مطالعات و تحقیقات مرتبط و شرکت در کنفرانس سیرد پرتغال با ارائه دو مقاله پذیرفته شده مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر را از دیگر اقدامات انجام گرفته عنوان کرد.

ضامن افزود: نصب کنتورهای هوشمند کشاورزی با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان، اجرای پروژه اتوماسیون شبکه توزیع در بیرجند، پیاده‌سازی سیستم GIS در شهرستان‌های بیرجند و سربیشه و نصب حدود 11 هزار و 500 دستگاه چراغ گازی طی اجرای طرح ضربتی مشترک با سابا در راستای تعدیل و اصلاح روشنایی معابر از دیگر فعالیت‌های انجام شده تاکنون است.

وی با بیان اینکه 79 پروژه در هفته دولت با اعتباری بالغ بر 4.9 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد:5800 خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند و 30 پروژه مربوط به روستاهای استان است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها