با صدیقه سالاریان، مادر شهید مصطفی احمدی روشن

وفادار به آرمان شهدا بود

وزارت اطلاعات در دومین اطلاعیه خود درباره دستگیری تروریست‌های وابسته به رژیم اشغالگر قدس، از به دام افتادن همه‌ عوامل دخیل در ترور شهیدان شهریاری، احمدی‌روشن و قشقایی خبر داد.
کد خبر: ۴۸۴۶۱۷

بیست و پنجم خرداد گذشته، ‌وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، سربازان گمنام امام زمان موفق به دستگیری عوامل ترور شهید شهریاری، شهید احمدی‌روشن و شهید قشقایی شدند. سه روز بعد از آن نیز وزیر اطلاعات با اشاره به این‌که 20 نفر در ارتباط با ترور دانشمندان هسته‌ای بازداشت شده‌اند، ضمن بیان جزئیاتی درباره نحوه عملیات انجام شده توسط این افراد، افزود: در مورد مکان و مناطق بازداشت متهمان نیز پس از رفع محذورهایی که داریم، اعلام خواهیم کرد.

در همین راستا عصر پنجشنبه، وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه دیگری، ‌به بیان روند فشرده‌ جمع‌آوری‌ اطلاعاتی در داخل و خارج از کشور پرداخت و تصریح کرد: تعدادی از این تروریست‌ها که تخلیه اطلاعاتی شده‌اند، در روزهای آینده معرفی خواهند شد. در اطلاعیه مذکور همچنین تصریح شده، تروریست‌ها درصدد انجام چند عملیات خرابکاری و انفجار در اماکن زیارتی نیز بوده‌اند.

وزارت اطلاعات در عین حال افزود: تخلیه‌ اطلاعاتی متهمان بازداشت شده و نیز انجام انواع تحقیقات پیرامون اعترافات آنها و یافته‌های جدید اطلاعاتی در داخل و خارج از کشور با جدیت ادامه داشته است.

بنابراین اطلاعیه، براساس آخرین یافته‌های اطلاعاتی، تعدادی دیگر از عناصر هسته‌های تروریستی مورد بحث، اعم از عوامل عملیاتی و پشتیبانی، شناسایی و بازداشت شده‌اند و برخی از کشورهایی که خاک، تسهیلات یا اسناد هویت اتباع آنها مورد سوء استفاده‌ تیم‌های تروریستی وابسته به موساد قرار گرفته بود، اطلاعاتی در اختیار رابطان رسمی این وزارتخانه قرار داده‌‌اند.

به گزارش ایسنا، خلاصه‌ای از اطلاعات حاصله‌ قابل انتشار به شرح زیر است:

الف) سازماندهی عملیات ترور شهدای هسته‌ای کشور در قالب سلول‌های سازمان یافته در چند لایه حفاظتی متشکل از عناصر «شناسایی، لجستیک، عملیات» بوده است که با عنایات الهی، همه عوامل دخیل در ترور شهیدان شهریاری، احمدی‌روشن و قشقایی، مورد شناسایی قرار گرفته و بازداشت شدند.

ب) از عوامل ترور شهید دکتر علی‌محمدی، قبلا تنها عامل بمبگذاری (معدوم مجید جمالی‌فشی) بازداشت شده بود. در سلسله عملیات اخیر سربازان گمنام امام زمان (عج)،همه مزدوران و جنایتکاران دخیل در آن واقعه، اعم از عناصر شناسایی شهید، عوامل تدارکات، نیروهای تامین پوشش‌های عملیات، عوامل مراقبت مستقر در صحنه عملیات و عامل اصلی فعال‌سازی بمب، شناسایی شده و جملگی آنها بازداشت شدند.

ج) تعدادی از عوامل ترور دکتر فریدون عباسی، رئیس محترم سازمان انرژی اتمی کشور از جمله بازداشت‌شدگان هستند.

د) اماکن استقرار عناصر سازمان تروریستی موساد در یک اقلیم هم مرز کشور و پادگان‌های آموزشی دشمن صهیونیستی در آن اقلیم شناسایی شد. همچنین تعدادی از فرماندهان ستادی ترورها اعم از طراحان عملیات،‌ متولیان آموزش تروریست‌های بازداشت شده و ماموران ارتباطات فنی و عناصر نقل و انتقال نفر و تجهیزات متردد در منطقه غرب کشور (اعم از نیروهای سازمان جاسوسی ـ تروریستی موساد، عناصر اطلاعاتی اقلیم مورد بحث و قاچاقچیان منطقه) شناسایی شده، بعضا تصاویری از آنها در گریم‌های مختلف تهیه شده و برای تعدادی دیگر، چهره‌نگاری به عمل آمد که برای آنها تشکیل سابقه شد.

ه) مشخص شد که متهمان بازداشت شده علاوه بر ترورهای مورد بحث، اقدامات و جنایت‌های ضدمردمی دیگری نیز انجام داده بودند که در زمان مقتضی اعلام خواهد شد.

و) متهمان مورد نظر اعتراف کرده‌اند که پس از ترور شهید مصطفی احمدی‌روشن، سازمان تروریستی موساد طی دستورالعملی، انجام چند عملیات خرابکاری و انفجار در اماکن زیارتی و محل‌های عمومی پرازدحام را به آنها ابلاغ و در حال فراهم آوردن مقدمات آن ماموریت‌های شیطانی بودند که با عنایات الهی، پیشگیری به عمل آمد.

ز) تعدادی از تروریست‌‌های بازداشت شده، محصول قریب به یک دهه تلاش و سرمایه‌گذاری و آموزش توسط سازمان‌های جاسوسی و تروریستی وابسته به استکبار بوده و پیش از عملیات تروریستی پیش‌گفته، مشغول به جاسوسی به نفع آن سازمان‌ها بوده‌اند.

ح) برخلاف تلاش فراوان رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی آن برای ارائه تصویر سرویسی مقتدر از سازمان تروریستی موساد، واقعیت‌های صحنه، اعترافات متهمان و سایر یافته‌های دقیق اطلاعاتی گویای اتکای تمام عیار آن ساختار تروریستی به اطلاعات چند سرویس پر ادعای غربی و در راس آنها CIA و MI6 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها