آیین معنوی و باشکوه غبارروبی ضریح مطهر هشتمین امام همام حضرت ثامن‌الحجج(ع) با حضور آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت عظمای آستان قدس رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۰۵۱۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در این آیین ملکوتی و سرشار از معنویت که روز چهارشنبه 24 خرداد برگزار شد، حضرات آیات سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، رسولی محلاتی، مرتضوی و موسوی خلخالی و حجت الاسلام والمسلمین علی واعظ طبسی و جمعی از مسؤولان کشوری، استانی و آستان قدس رضوی، اساتید و فضلای حوزه علمیه، خانواده معظم شهدا و خدام بارگاه منور رضوی نیز حضور داشتند.

در آیین پرفیض و روحانی غبارروبی مضجع منور حضرت رضا(ع)، آوای روح‌بخش کلام وحی و مداحی ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، فضای حرم مطهر رضوی را عطرآگین کرده بود و حاضران با چشمانی اشک‌بار با مولای خویش نجوا می‌کردند.

در ابتدای مراسم حضرت آیت‌الله واعظ طبسی و حضرات آیات و حجت‌الاسلام والمسلمین علی واعظ طبسی با ورود به داخل ضریح مطهر، ضمن جمع‌آوری نذورات شیفتگان و ارادتمندان امام رضا(ع) و تعویض روپوش مضجع شریف، داخل ضریح مطهر را غبارروبی و با گلاب ناب شستشو دادند.

مراسم غبار روبی پس از گذشت حدود 2 ساعت به پایان رسید و در پایان، توسط تولیت آستان قدس رضوی به هر یک از شرکت‌کنندگان در مراسم، بسته‌های غبار متبرک اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها