مدیر پارک ملی بمو فارس گفت: بر اثر آتش‌سوزی، 5/1هکتار از اراضی این پارک در منطقه بردج گردنه بادام‌اشکن در آتش سوخت.
کد خبر: ۴۷۷۵۶۶

حاصل قائدی افزود: این آتش پس از 2 ساعت با همکاری و مشارکت نیروهای محیط‌بان و اهالی منطقه یاد شده مهار شد. وی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب سال گذشته این منطقه از پوشش گیاهی خوبی برخوردار است و این حریق نیز به سبب گرمی هوا و خشک بودن گیاهان رخ داد.

پارک ملی بمو 48‌هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در این استان است.

پارک در فاصله 25 کیلومتری شمال شیراز واقع شده‌است. / ایرنا

مشکل آب شرب کلاردشت به حداقل رسید

با اتصال 1500 متر از خط انتقال جدید به خط انتقال آسیب‌دیده از سیل کلاردشت، مشکل 15 ساله آب شرب منطقه کلاردشت به حداقل رسید. کمال‌الدین گودرزی، مدیر امور آب و فاضلاب شهری شهرستان‌های نوشهر و چالوس با اعلام این خبر گفت: این سازمان پروژه آبرسانی کلاردشت را با اعتبار 2 میلیارد و 300 میلیون تومان دردست اجرا دارد که با اتصال 1500 متر از 10 کیلومتر شبکه انتقال در حال اجرا به خط انتقال آسیب‌دیده از سیل سال گذشته کلاردشت 90 درصد مشکل 15 ساله کمبود و قطع آب روستاهای منطقه حل شده است.

وی در خصوص جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب افزود: در حال حاضر 30 درصد شهرهای نوشهر و چالوس از شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه آن بهره‌مند است. با اجرای سالانه 15 کیلومتر از طرح فاضلاب این دو شهر تا چند سال آینده صاحب شبکه جمع‌آوری فاضلاب خواهد شد. طرح مطالعاتی فاضلاب کلاردشت نیز در حال مطالعه و بررسی است که با اتمام فاز مطالعاتی آن اجرا می‌شود. ‌‌/‌‌ جام‌جم

سمپاشی جایگاه‌های دامی خراسان‌شمالی

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان‌شمالی گفت: امسال 6 میلیون مترمربع از جایگاه‌های دامی برای مبارزه با انگل‌های خارجی و بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو سمپاشی می‌شود.

حسن قاسمی‌فرد با اشاره به این‌که کنه‌ها یکی از راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو هستند، افزود: سمپاشی بدن و جایگاه‌های دامی و حمام دام، از اقداماتی است که همه‌ساله در این اداره کل برای مبارزه با این بیماری انجام می‌‌شود.

وی افزود: امسال نیز در صورت تامین اعتبار، همه دام‌های سبک و سنگین استان حداقل یک‌بار علیه انگل‌های خارجی سمپاشی می‌شوند. ‌‌‌/‌‌‌ ایسنا

علت شوری آب کارون معلوم نیست

مدیرکل اداره حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: در شورای خشکسالی که در استانداری خوزستان برگزار شد، استاندار به اداره محیط‌زیست دستور داد که طی 2 هفته، کل حوضه رودخانه کارون را از نظر وضعیت آلاینده‌ها بررسی کند، ولی هنوز علت اصلی شوری آب کارون معلوم نشده است.

تورج همتی افزود: در حال حاضر یک گروه کارشناسی در اداره محیط‌زیست خوزستان تشکیل شده است تا بررسی‌های لازم از لحاظ زیست‌محیطی را روی رودخانه کارون انجام دهد تا منابع آلاینده رودخانه به‌طور کامل شناسایی شود.

وی افزود: بعد از شناسایی کامل، هر آلاینده‌ای که در مسیر رودخانه کارون باشد و تاثیر منفی روی کیفیت آب رودخانه داشته باشد، یا این‌که کیفیت آب از حد استانداردهای زیست‌محیطی را کاهش دهد، اداره‌کل محیط زیست نسبت به جلوگیری ورود این آلاینده‌ها به رودخانه اقدام خواهد کرد. ‌/ ‌ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها