فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد:

اصلاح وضع ظاهری جامعه مطالبه عمومی است

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان گفت: بیش از 65 درصد از مطالبات مردمی در حوزه برخورد با مفاسد و اصلاح وضع ظاهری جامعه است که این نشان دهنده افزایش امید و روحیه ارزشی و تعالی‌جویی مردم جامعه است.وی با بیان اینکه نباید تهدیدات امنیت را در تروریسم و مواد مخدر ببینیم، تصریح کرد: بزرگترین نا امنی، تهاجم فرهنگی است که جوانان ما را با ترویج مدل زندگی غربی و فساد، مورد هدف قرار داده است.
کد خبر: ۴۷۶۴۱۳

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک که با حضور کارکنان این سازمان برگزار شده بود، ضمن تبریک فرارسیدن ایام ماه رجب و سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: ماه رجب مقدمه شعبان و رمضان و سرآغازی برای خودسازی و کسب آمادگی در میدان جهاد اکبر است.

وی به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: آزادی خرمشهر نیز دفاع از عزت، خاک ، استقلال این کشور و اسلام است که می تواند به تعبیری، جهاد اصغر باشد.

سردار احمدی مقدم، ماه رجب را ماه طرح ریزی، کسب آمادگی و ماه شعبان را ماه تمرین رزمایش نبرد حقیقی با شیطان و نفس اماره و ماه رمضان را ماه مصاف حقیقی با شیطان دانست.

فرمانده ناجا در ادامه به انقلاب اسلامی که در خرداد سال 1342 توسط امام خمینی (ره) آغاز شد، اشاره کرد و گفت: امروز پس از سال ها از این پیروزی، ما شاهد تثبیت و ماندگاری این انقلاب هستیم و نباید فراموش بکنیم که بخشی از عزت و سربلندی ما، مرهون فداکاری رزمندگان در دفاع مقدس می باشد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما، می تواند الگوساز برای کشورهای جهان باشد.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، تروریسم، قاچاق سلاح، پرورش گروه‌های جاسوسی و تروریستی و حمایت از آنها، ترویج فساد اخلاقی توسط شبکه‌های ارتباطی، همه تلاش برای ناامید سازی جامعه است.

سردار مقدم افزود: در نیروی انتظامی هم نه تنها نیروها در عرصه فنی و سازندگی پیشقدم بوده‌اند، بلکه باید پیشتر حرکت کنند چون اگر امنیت نباشد اهداف مهم محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید تهدیدات امنیت را در تروریسم و مواد مخدر ببینیم، تصریح کرد: بزرگترین نا امنی، هجوم و تهاجم فرهنگی است که جوانان ما را با ترویج مدل زندگی غربی و فساد، مورد هدف قرار داده است که فعالانه باید در این جبهه کار شود.

سردار مقدم افزود: امروز مهمترین جبهه ما، امنیت فرهنگی و اخلاقی است که باید با هوشمندی در این جبهه حضور داشته و طرح های دشمنان را نیز در این جبهه خنثی کنیم.

وی اضافه کرد: امروزه جبهه پیش روی ما امنیت اخلاقی،‌ اجتماعی و فرهنگی است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه فعالیت در این جبهه سخت است، خاطرنشان کرد: ریزش ها از دشمن روبرو نیست بلکه از دشمن داخلی است و حضور در این جبهه، نیازمند ابزار و روش های خاص اجتماعی و فرهنگی است و باید پیچیدگی های این میدان درک شود.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه در سال های اخیر تمامی شاخص های امنیتی در تمامی حوزه های فعالیت مثبت بوده است، گفت: وضعیت امنیت مرزها، مبارزه با قاچاق موادمخدر، مبارزه با قاچاق کالا، مبارزه با مفاسد اخلاقی، سرقت، قتل، سرقت مسلحانه و شرارت بهبود یافته است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد کاهش فعالیت باندهای فساد در کشور هستیم و مهمترین اقدام ما مبارزه ما با این باندها می باشد.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: نوک تیز پیکان مبارزه پلیس باید به سمت باندهای فساد باشد چرا که این باندها بر جوان‌ها نیز تاثیر می‌گذارند.

سردار مقدم، فضای اخلاقی و ارزشی در جامعه را رو به بهبود توصیف کرد.

وی خطاب به کارکنان ناجا اظهارداشت: امروز در نیروی انتظامی کار شما جهادی بزرگتر از دفاع مقدس است و نیروی انتظامی در مسیری گام برداشته که باید شایسته نظام اسلامی و مردم کشورش و همچنین معرف جمهوری اسلامی ایران در جهان باشد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: امروزه ناجا یکی از نهادهایی است که اگر فردی خطایی در آن کند، مردم آن را به حساب کل انقلاب و نظام می‌گذارند و این صف مقدم باید به دور از هرگونه ناپاکی باشد.

وی افزود: نیروی انتظامی باید به دور از هرگونه آلودگی باشد چرا که به منزله ویترین نظام است و پلیس بصیر، مومن و شجاع برای دفاع از امنیت مردم در برخورد با تهدیدها باید هوشمند و آماده باشد.

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان خاطرنشان کرد: همه روزه، ساختارهای متناسب با تهدیدات جدید در ناجا شکل می گیرد و نیروی انتظامی دائماً در حال تحول و مبارزه با آسیب ها بوده و در این مسیر خوب پیش رفته است.

سردار احمدی مقدم همچنین در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک که امروز در ستاد ناجا برگزارشده بود در جمع خبرنگاران در خصوص گلایه شهروندان از عملکرد مراکز پلیس +10 در طرح تعویض گواهینامه های رانندگی، گفت: گواهینامه های رانندگی، در گذشته به هشت گروه طبقه بندی می شدند، اما در قانون جدید، گواهینامه ها به سه گروه تقسیم شده است بنابراین لازم شد که گواهینامه های قدیمی، تعویض شود.

وی علت تاخیر چاپ گواهینامه را متوقف بودن سیستم مکانیزه برای تعویض عنوان کرد و افزود: مجبور بودیم تا راه اندازی سیستم جدید، از روش قدیمی برای صدور گواهینامه ها استفاده کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان تصریح کرد: بخشی از دیر رسیدن گواهینامه ها به دست شهروندان مربوط به پست می باشد و زمان دریافت گواهینامه ها برمی گردد به میزان هزینه ای که مردم برای پست متقبل می شوند.

وی با بیان اینکه فرایند صدور گواهینامه ها نباید طولانی باشد، گفت: با مکانیزه شدن، اطلاعات مربوط به دارنده گواهینامه از دفتر خدمات پلیس +10 به صورت سیستمی منتقل و پس از چند ثانیه گواهینامه صادر و برای ارسال به پست تحویل داده می شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص شاخص های ارتقای امنیت اخلاقی نیز اظهارداشت: شاخص ها و برآوردهای امنیت اخلاقی پیچیده است، وضعیت ظاهری، جرایم، باندهای پشت پرده که همان باندهای فساد است، اعم از اغفال جوانان و پارتی ها و مراکز تکثیر محصولات ضدفرهنگی، از شاخص های آن به شمار می رود.

وی یادآورشد: در باندهای پشت پرده، که قسمت اصلی امنیت اخلاقی را شامل می شود، شاهد کاهش نسبی هستیم.

این مقام انتظامی در بحث وضعیت ظاهری جامعه نیز اظهارداشت: نمی توانیم وضعیت ظاهری در برخی از مناطق تهران را با کل کشور اندازه گیری کنیم و احساس می کنیم برخی از افرادی که با وضعیت ظاهری نامناسب و مانکن گونه در جامعه ظاهر می شوند، هدفمند عمل می کنند و قصد هنجارشکنی در جامعه را دارند تا برخی از رفتارها و پوشش ها را در در جامعه عادی کنند و مشاهده می کنیم هنگامی که طرح برخورد با بدپوششی در منطقه ای اجرا می شود، این منطقه به سرعت خالی از تردد این افراد می شود، در صورتیکه این محدوده اگر محل کسب و کار و تردد آنان بوده نباید تردد کمتر شود بلکه باید شاهد بهبود پوشش در این منطقه باشیم.

سردار احمدی مقدم با تاکید بر اینکه برخی از جریانات هدفمند، تلاش می کنند تا برخی از رفتارهای هنجارشکنانه را در جامعه عادی کنند، خاظرنشان کرد: با ارزیابی های صورت گرفته، طی چهار الی پنج سال اخیر که از اجرای طرح امنیت اخلاقی می گذرد، وضعیت نه تنها بدتر نشده بلکه ادعا می کنیم تا حدودی نیز بهتر شده است البته این برآورد خیلی سخت و قابل مناقشه است زیرا هرکسی می تواند، سخنان دیگری را رد کند.

وی افزود: دستگاه های دیگر نیز در این خصوص از روش های اندازه گیری دقیق و عملیاتی نیز برخوردارند که نتایج آن کم و بیش بایکدیگر مشابهت دارند و تصور می کنیم وضعیت ظاهری جامعه تا حدی بهتر شده است.

فرمانده ناجا اضافه کرد: بیش از 65 درصد از مطالبات مردمی در حوزه برخورد با مفاسد و اصلاح وضع ظاهری جامعه است که این نشانگر افزایش امید و روحیه ارزشی و تعالی‌جویی مردم جامعه است.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ضرب و شتم جانباز 75 درصدی از سوی مامور پلیس راهنمایی و رانندگی، گفت: با بررسی های صورت گرفته، با مامور برخورد کننده برخورد می شود.

کاهش 20 درصدی تخلفات و جرایم در ناجا

وی با بیان اینکه روند بهبود رفتار در ناجا مشهود است، افزود:بر طبق آمارهای کمیسیون های انضباطی و دادسراها ، سالانه بین 9 الی 10 درصد کاهش تخلفات در ناجا بودیم اما در سال 90 این میزان به 20 درصد رسیده که در نوع خود جهشی محسوب می شود و امیدواریم تا پایان امسال این نسبت‌ها با سرعت مناسبی کاهش یابد.

این مقام انتظامی  با اشاره به اینکه نیروی انتظامی یک خانواده بزرگ چند صدهزار نفری با تنش های بسیار است، گفت: من به هیچ ماموری حق نمی دهم که در مورد حق شهروندی اجحاف کند اما منصف باشیم که به ماموران پلیس استرس زیادی وارد می‌شود در صورتی که ماموری به فردی از افراد تعدی کند شخصا از آن فرد عذرخواهی می کنم.

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آن که آیا پلیس برنامه‌ای برای راه اندازی پلیس هسته‌ای دارد؟ اظهارداشت: یگان انتظامی انرژی اتمی را تشکیل و در سال جاری آن را تقویت می‌کنیم. ‌

سردار احمدی مقدم حفاظت پیرامونی سازمان انرژی اتمی بر عهده نیروی انتظامی، گفت: این سازمان همکاری بسیار خوبی با پلیس در بحث حفاظت از دانشمندان هسته‌ای داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها