گزارش اختصاصی جام جم آنلاین از نشست امروز روحانی با نمایندگان مجلس

از افزایش حقوق بازنشستگان تا گران نشدن بنزین/ تعیین تکلیف سپرده گذاران بانکی تا دو هفته آینده

رییس کمیسیون اجتماعی با تاکید بر اهتمام و پیگیری مجلس نسبت به مطالبات حقه مردم از دیدار فردا صبح تنی چند از نمایندگان با رییس دولت برای بررسی مشکلات اقتصادی شهروندان و ارایه راهکار به ایشان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۲۴
نامه روسای کمیسیون‌های  مجلس به روحانی/ دیدار نمایندگان با رییس جمهور برای رسیدگی به مطالبات صنفی مردم

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به مطالبات صنفی و معیشتی چند روز گذشته مردم گفت: مطالبات اجتماعی مردم کاملا به حق است و مسئولین در قبال این خواست مردم هم بایستی پاسخگو باشند.

وی در این باره افزود: آنچه باید توجه داشت این است که صف مردمی که مطالبات اجتماعی دارند از گروهی که برای براندازی نظام با ضد انقلاب هماهنگ هستند جداست. از نظر ما آنهایی که از وضعیت معیشتی و اقتصادی خود اعلام نارضایتی کرده اند، مردم عادی که بسیاری از آنها نیز حتی جزو خانواده های شهدا- آزادگان و جانبازان بوده و بطور کلی طرفدار نظام و ولایت فقیه هستند. لذا اعتراض این عزیزان بحث دیگری است و ما نمایندگان آن را شنیدیم و روی چشممان می گذاریم.

عزیزی با بیان اینکه ما پیگیر خواست صنفی مردم بوده و خواهیم بود، خاطر نشان کرد: کسانی که جزو ضد انقلاب هستند و از جریان وهابیت- ترامپ و رژیم صهیونیستی خط می گیرند قضیه شان از مردم جداست.

وی در خصوص اینکه آیا مجلس طرحی برای رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و مقابله با گرانی های اخیر در دست بررسی (به قید فوریت و یا غیره) دارد، ابراز داشت: تقریبا دو هفته پیش روسای کمیسیون ها جلسه ای تشکیل داده و به این نتیجه رسیدیم برای بررسی مشکلات موجود در کشور با شخص رییس جمهور جلسه ای بگذاریم و مسایلی همچون مشکلات معیشتی – موانع تولید و اشتغال و معضلات رکود اقتصادی را به ایشان گوشزد کنیم.

عزیزی افزود: واضح است وقتی در کشور تولید با مشکل روبه رو باشد مشکل رکود ایجاد شده و نظام اقتصادی پاسخگوی متقاضیان کار نخواهد بود بنابراین مشکلات معیشتی برای جوانان و خانواده ها بوجود آمده و به دنبال آن آسیب های اجتماعی افزون خواهد شد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مجلس به دنبال ارایه راهکار برای حل مشکلات معیشتی مردم است از ارسال نامه به رییس (از قبل از آغاز برخی اعتراضات) دولت دوازدهم خبر داد و گفت: فردا روسای کمیسیون های تخصصی مجلس با آقای رییس جمهور تشکیل جلسه خواهد داد. اما قبل از آن خود روسای کمیسیون ها در مجلس برای بررسی مشکلات و رویدادهای چند روز اخیر و جمع بندی موضوعات نشستی برگزار می کنند. سپس خدمت آقای رییس جمهور خواهیم رفت و ضمن انعکاس مشکلات مردم به ارایه راهکار خواهیم پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم به معضلات اجتماعی - اقتصادی جامعه وقوف کامل داشته و پیگیر خواست مردم هستند، اظهار داشت: به همین دلیل در وهله اول ما در کمیسیون های تخصصی با تبصره 18 و گران شدن بنزین مخالفت کردیم و در مجلس هم تمایلی به گرانی این کالای اساسی وجود ندارد و انشالله در صحن علنی هم به مخالفت خود ادامه می دهیم.

عزیزی خاطر نشان کرد: معتقدیم اگر بنزین گران شود به تبع آن از کرایه تاکسی گرفته تا بلیت هواپیما و هزینه حمل و نقل کالاها و در نتیجه قیمت کالاهای مصرفی مردم گران تر می شود. در پی همین این اصل ما با هرگونه گرانی ارزاق مخالفت می کنیم و اگر خاطر تان باشد عدم توافق مجلس به افزایش قیمت بنزین و دیگر حامل ها به قبل از وقوع برخی مسایل در کشور مربوط می شود.

وی یادآور شد: فردا از 7 تا 9 صبح با روسای کمیسیون ها تشکیل جلسه خواهیم داشت و از ساعت 10 صبح هم با رییس محترم جمهور نشستی در خصوص مسایل مطروحه ترتیب می دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها