معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پایان طرح آبرسانی زاینده‌رود به کاشان خبر داد و گفت: شهرستان کاشان در اولویت نسل سوم طرح مقاوم‌سازی این شرکت قرار دارد.
کد خبر: ۴۷۱۷۸۰

محمودرضا میوه‌چی افزود: در صورتی که مدارک و مستندات تأسیسات آب کاشان آماده باشد و ما بخواهیم نسل سوم طرح مقاوم‌سازی را در کشور آغاز کنیم، شهرستان کاشان در اولویت اول است.

وی افزود: شهرهایی که با تنش‌های آبی روبه‌رو هستند چنانچه مدارک و مستندات آنان اعم از آزمایش خاک و مباحث فنی آماده باشد، می‌توانند این طرح‌ها را اجرایی کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اعتبارات تنش‌های آبی در کشور را ناچیز خواند و خاطر نشان کرد: این اعتبارات فقط برای رفع مشکلات طرح‌هایی است که با اعتبارات اندک، مشکلات آنان برطرف می‌شود.

وی اعتبارات تنش‌های آبی سال گذشته کشور را حدود 360 میلیارد ریال ذکر و اضافه کرد: سهم شهرستان کاشان از این میزان اعتبار 3 میلیارد ریال بود که به شهر ابوزیدآباد اختصاص داده شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اعتبارات تنش‌های آبی امسال را حدود 450 میلیارد ریال اعلام کرد.

میوه‌چی با انتقاد از تخصیص نیافتن اعتبارات خشکسالی به شرکت‌های آب و فاضلاب کشور گفت: اعتبارات خشکسالی سال گذشته کشور به جای اختصاص به شرکت‌های آب و فاضلاب به دستگاه‌های دیگر پرداخت شد.

به گفته وی همه سعی و تلاش ما این است که معاونت راهبردی را متقاعد کنیم اعتبارات خشکسالی متعلق به شرکت‌های آب و فاضلاب کشور است و چنانچه کمکی را می‌خواهند به دستگاه‌های دیگر داشته باشند، حداقل از ردیف اعتبارات خشکسالی نباشد.

وی همچنین از بهره‌برداری خط انتقال آب زاینده‌رود به کاشان و آران و بیدگل تا فروردین‌ سال آینده خبر داد و تصریح کرد: بخش اعظم کار طرح آبرسانی زاینده‌رود به کاشان به پایان رسیده و تنها مقدار نیروهای ایستگاه پمپاژ طرح مانده که با تدابیر ویژه‌ای که در این طرح خاص داریم، این طرح تا ابتدای سال آینده باید به بهره‌برداری برسد.

میوه‌چی گفت: برای تأمین منابع مالی این طرح نیاز به تلاش جمعی است تا با استفاده از ظرفیت نهایی آن تا پایان دولت دهم مشکل آب آشامیدنی شهرستان کاشان به کلی برطرف شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هزینه اجرای طرح آب زاینده‌‌رود به کاشان و آران و بیدگل را بیش از 200 میلیارد تومان اعلام کرد.

میوه‌چی در ادامه، اجرای طرح فاضلاب کاشان را برای حفظ منابع آب زیرزمینی کاشان حائز اهمیت خواند و یادآور شد: با اجرای این طرح در شهرستان کاشان از پساب فاضلاب برای مصارف غیرضروری از جمله فضای سبز، بخش کشاورزی و صنعت استفاده می‌شود تا سهمیه کاشان از سهم آب‌های شرب دشت کم‌آب منطقه، افزایش یابد.

وی استفاده از وام بانک توسعه اسلامی را یکی از ویژگی‌های طرح فاضلاب کاشان دانست و افزود: با استفاده از این تسهیلات، این طرح باید در مدت 3 سال اجرا شود.

محمودرضا میوه‌چی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای بازدید از طرح فاضلاب کاشان به این شهرستان سفر کرد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها