کد خبر: ۴۵۴۸۹۶

ترویج تفکر خلاق میان کودکان شیوه‌ای فوق‌العاده برای تعامل هرچه بیشتر کودکان در مسائل مربوط به یادگیری و آموزش است. کودکانی که تشویق می‌شوند خلاقانه فکر کنند، انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری دارند. علاوه بر این، خلاقیت به آنها کمک می‌کند در مواجهه با اتفاقات پیش‌بینی نشده زندگی آینده‌شان، انعطاف بیشتری نشان دهند و موفق‌تر عمل کنند.

مدیران هم همیشه افرادی را استخدام می‌کنند که انعطاف‌پذیرتر باشند، ایده‌هایی متفاوت و جدید ارائه کنند، مشکلات را بخوبی و در زمان مناسب حل کنند و با سایر کارکنان هم رابطه‌ای خوب برقرار نمایند.

اشتباه نکنید؛ خلاقیت فقط مربوط به کارهای هنری یا افرادی خاص نیست، بلکه همه ما ظرفیت تفکر خلاق را داریم. در واقع خلاقیت به معنای تولید نتایجی جدید و البته ارزشمند است. تفکر خلاق هم درباره تصمیم‌گیری‌هاست؛ تصمیم‌گیری درباره ارزش و نتیجه نظریه‌های جدید.

موانع خلاقیت

کودکان خلاق باید معلمانی خلاق داشته باشند، اما با این حال، موانع زیادی سر راه آنها وجود دارد. کودکان باید در محیطی آزاد و ایمن بگردند و جستجو کنند تا خلاقیت‌شان شکوفا شود و به بهترین نتیجه برسند. علاوه بر این، مدت زمانی که کودک مشغول یادگیری است نیز باید آزاد و دلخواه او باشد؛ آموزش در ساعاتی محدود و موقت یا ساعاتی طولانی ولی اجباری می‌تواند او را خسته و دلزده کند.

بنابراین بهترین کار برای پرورش خلاقیت و تفکر خلاق میان کودکان استفاده از بازی‌های گروهی، معماها، بازی‌هایی همراه با نقاشی و... است؛ کارهایی که کودک دوست دارد و می‌تواند به بهبود خلاقیت او کمک کند.

teachingthinking.net

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها