اوباما از موفقیت‌ها می‌گوید

افتضاحات دیپلماسی آمریکا

اوباما در حالی موضع هماهنگ جامعه جهانی در برابر ایران را از موفقیت‌های دیپلماسی آمریکا می‌داند که همواره 120 کشور عضو گروه «نم» کشورهای عضو گروه عدم تعهد،از مواضع جمهوری اسلامی ایران و فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای تهران حمایت کرده‌اند.
کد خبر: ۴۵۳۴۷۸

به گزارش جام جم آنلاین رئیس جمهور آمریکا که در سومین سخنرانی سالانه خود در کنگره سخن می‌گفت، با اشاره به تنش ها بر سر برنامه اتمی ایران گفت که ایالات متحده مصمم است از دستیابی این کشور به تسلیحات اتمی ممانعت کند و او هیچ گزینه‌ای را در این راه کنار نخواهد گذاشت.

آمریکا خود نخستین کشور استفاده کننده از بمب اتمی در ژاپن است و این در حالی است که این کشور دارای بزرگترین زرادخانه‌های هسته‌ای دنیا نیز هست.

همچنین تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی توسط آمریکا تامین شده است.اسرائیل هم اکنون بیش از 200 کلاهک هسته‌ای آماده در اختیار دارد.

اوباما در حالی رژیم ایران را بیشتر از هر زمان دیگر در انزوا می‌داند که جمهوری اسلامی ایران با بیشتر کشورهای دنیا روابط اقتصادی و سیاسی سطح بالایی دارد،نمونه آن که با واکنش همراه با نگرانی مقامات آمریکایی همراه بود،سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به چند کشور آمریکای لاتین بود که امضای چندین قرارداد اقتصادی یکی از اهداف سفر هیئت ایرانی محقق شد.

اوباما در ادامه سخنان خود موضع گیری جهانی در برابر ایران را از موفقیت های سیاست خارجی خود دانست و گفت: به ایران نگاه کنید، با استفاده از قدرت دیپلماسی خود توانسته‌ایم جهان را که زمانی در رابطه با نحوه مقابله با برنامه اتمی ایران دچار اختلاف بود، متحد کنیم.

کشورهای اتحادیه اروپا که به تازگی طرح تحریم خرید نفت ایران را تصویب کرده‌اند در شرایط بحرانی اقتصادی قرار دارند به طوری که کشورهای اسپانیا،یونان و پرتغال در آستانه ورشکستگی اقتصادی قرر گرفته‌اند.منظور اوباما همین کشورهایی است که در قبال خواسته‌های آمریکا تن به پذیرش درخواست‌های واشنگتن می‌دهند و خوش رقصی می‌کنند.

این در حالی است که دو کشور بزرگ و عضو شورای امنیت سازمان ملل با وضع تحریم‌های یکجانبه و تهدید و تحریم نفت ایران به شدت مخالفند.

روسیه و چین بارها اعلام کرده‌اند که مناسبات سیاسی و اقتصادی خودرا با جمهوری اسلامی ایران حفظ خواهند کرد و با تهدیدات غرب و آمریکا نیز مخالفند.

اوباما در ادامه سخنانش هر چند تاکید کرد که حل مسالمت آمیز مناقشه هسته‌ای همچنان امکان پذیر است که با اقداماتی مانند تجاوز هوایی به فضای جمهوری اسلامی ایران و اعزام جاسوس به داخل کشور پا را فراتر از جنگ سرد گذاشته است.

پس از تجاوز پهپاد جاسوسی آمریکا و به غنیمت گرفتن آن توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اوبا درخواست پس دادن این غنیمت را داد.این عمل آمریکا باعث واکنش‌هایی از سوی محافل سیاسی و رسانه‌ای شد.

رسانه‌ها و کارشناسان و محافل سیاسی هم تجاوز پهپاد جاسوسی آمریکایی و هم درخواست باز پس دادن آن را از سوی ابواما یک افتضاح سیاسی دانستند.

در حالی که جمهوری اسلامی ایران همواره بر تعهدات بین‌المللی خود در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای پایبند بوده و بر اساس قوانین آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای عمل کرده است اما اوباما معتقد است که اگر ایران مسیرش را تغییر دهد و به تعهداتش عمل کند، می تواند به جامعه بین المللی باز گردد!

آمریکا که هم اکنون درگیر جنبش وال استریت و اعتراضات گسترده مردم علیه نظام سلطه سرمایه داری است،سعی دارد تا با ایجاد فضای تبلیغاتی دیگری، اذهان و افکار عمومی آمریکا و جهان را مشغول موضوع دیگری کند.

از سوی دیگر خیزش‌های اسلامی در کشورهای خاورمیانه و عربی نیز باعث شده است تا آمریکا هم پیمانان خود را در منطقه از دست بدهد.

این موضوع برای سرمداران واشنگتن گران تمام شده و آمریکا را وادار کرده است تا درباره موضوع هسته‌ای ایران که بر اساس گزارش‌های آژانس هیچ انحرافی از فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای خود نداشته به تبلیغات گسترده و منفی بپردازد. 

بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط مراکز تحقیقاتی و سیاسی آمریکا، اوباما در حال حاضر اقبال مردمی رااز دست داده و پیش بینی می‌شود که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نتواند به راحتی ریاست جمهوری را به دست بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها