مدیرعامل ایران‌‌‌ایر با اشاره به دیدار اخیر خود با دبیرکل انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا گفت: دبیرکل یاتا در این دیدار اعتراف کرد به دنبال بخشنامه اداره‌کل خزانه‌داری آمریکا مجبور به اعمال تحریم‌ علیه هما شده است. فرهاد پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص اعمال تحریم‌های اخیر هما از سوی یاتا (انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی) و پیگیری‌های این شرکت هواپیمایی از مراجع بین‌المللی اظهار کرد: پس از آن‌که دو نامه مکتوب در اعتراض به این عمل غیرقانونی یاتا به دبیر کل این انجمن ارسال کردیم، اینجانب چند روز پیش با دبیرکل یاتا ملاقات و حضورا با وی صحبت کردم و موارد تخلف را به آنها متذکر شدم.
کد خبر: ۴۴۳۴۳۳

مدیرعامل ایران‌ایر با اشاره به این‌که تحریم‌های اخیر هما از سوی یاتا تنها در راستای فشار آمریکا به این انجمن، اعمال شده، اضافه کرد:‌ در جلسه مشترک ایران‌ایر و انجمن بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی، گروه‌های حقوقی و مالی یاتا نیز که حساب‌های هما را بلوکه کرده‌اند نیز حضور داشتند.

پرورش با اشاره به این‌که بسیاری از کشورها براساس فشار آمریکا، تحریم‌ها علیه هما را برای فروش بلیت این ایرلاین اعمال کرده‌اند، اضافه کرد: ما اعتراض خود را به آنها نیز اعلام کردیم.

مدیر عامل ایران‌ایر ادامه داد: دبیرکل یاتا در این دیدار اذعان داشت که اداره حقوقی این انجمن، به دنبال بخشنامه اداره ‌کل خزانه‌داری آمریکا بخش تحریم‌ها، مجبور شده این تحریم‌ها را اعمال کند.

مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: یاتا تشکیلاتی خصوصی و غیردولتی است و در راستای ارائه خدمات و تسهیلات به بازرگانی حمل و نقل هوایی تشکیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها