عامل 3 جنایت از دوستان مقتولان بود که آنها را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود

رازگشایی از قتل 3 دوست پس از 14 سال

راز قتل 3 دوست پس از 14 سال با بررسی پرونده 3 مرد گمشده فاش شد. سرهنگ غلام‌عباس بلفکه، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان، پرونده مفقود شدن فردی به نام ولی‌الله را که 14 سال پیش از منزل خارج شده و بازنگشته بود و هیچ سرنخی از این فقدانی وجود نداشت، بررسی کردند. وی افزود: در بررسی بیشتر معلوم شد 2 دوست این جوان به نام‌های «محمد» و «محسن» نیز 9 سال پیش مفقود شده‌اند و به این ترتیب ارتباطی میان این 3 پرونده وجود دارد.
کد خبر: ۴۴۲۹۸۵

فرمانده انتظامی شاهین‌شهر با بیان این‌که ماموران در تماس با برادر ولی‌الله دریافتند که این جوان 14 سال پیش، در شب نیمه‌شعبان از برادرش جدا شده و تاکنون به منزل بازنگشته است، گفت: ماموران در تحقیقات بعدی دریافتند فرد گمشده با فردی به نام اکبر بیشترین رابطه دوستی را داشته و این در حالی بود که اکبر با محسن و محمد نیز دوست بوده و محمد، شوهرخواهر اکبر محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ماموران در تحقیقات تکمیلی دریافتند محمد، فردی معتاد بود. سپس کارآگاهان به تحقیق از همسر وی پرداختند و به دلیل اظهارات ضدونقیض او دریافتند به طور قطع «اکبر» از سرنوشت نامشخص 3 گمشده اطلاعاتی دارد.

فرمانده انتظامی شاهین‌شهر افزود: در حالی که تحقیقات کارآگاهان برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده ادامه داشت، آنان در تحقیقات تکمیلی دریافتند اکبر که معتاد به هروئین بوده و چندین سابقه کیفری نیز در پرونده خود دارد، هم‌اکنون به اتهام سرقت در زندان به سر می‌برد، که وی از زندان به پلیس آگاهی منتقل شد.

با شروع تحقیقات اکبر ابتدا منکر هرگونه ارتباط با پرونده 3فقدانی شد اما در مواجهه حضوری با خواهرش، پرده از راز این جنایت 14 ساله برداشت.

بلفکه با بیان این‌که متهم در اعترافات خود عنوان کرد که سال 76 متوجه شده بود «ولی‌الله» برای خواهر و برادر زن وی مزاحمت ایجاد می‌کند، گفت: متهم از این موضوع به خشم آمده به گونه‌ای که در شب نیمه شعبان همراه محسن، ولی‌الله را به سمت چاه‌های قنات بیابان‌های محمودآباد کشانده و باسلاح کلت یک تیر به سینه او زده سپس تمام گلوله‌ها را برسر و بدن مقتول شلیک می‌کند و جسد را به کمک محسن در یکی از قنات‌ها انداخته و متواری می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که متهم از راز قتل 9 ساله محمد و محسن نیز پرده برداشت، تصریح کرد: براساس اظهارات متهم، وی سال81 متوجه می‌شود محمد (شوهرخواهرش) با خواهرش اختلاف دارد و از آنجا که متهم به قتل پی می‌برد که چندی است رابطه محسن و محمد به دلیل مصرف موادمخدر بیشتر شده و احتمال دارد محسن ماجرای قتل ولی‌الله را برای محمد بازگو کند، نقشه قتل محمد را طراحی می‌کند.

وی افزود: براین اساس اکبر به بهانه سرقت گوسفند از محمودآباد، محسن و محمد را به بیابانی که ولی‌الله را در آن کشته بود کشانده و هر2 را به قتل می‌رساند و اجسادشان را درون قنات می‌اندازد.

بلفکه با بیان این‌که هنگامی که خواهرش از سرنوشت محمد جویا می‌شود اکبر عنوان می‌کند که محمد و محسن را در حالی که قصد سوار شدن به اتوبوسی به مقصد بندرعباس را داشته‌اند دیده است و اطلاعی از سرنوشت آنان ندارد، یادآور شد: پس از مدتی خواهر اکبر به اقدامات مشکوک برادرش پی‌برده و با اطلاع از قتل‌ها از جمله قتل شوهرش، موضوع را پنهان نگه می‌دارد.

فرمانده انتظامی شاهین‌شهر افزود: هم‌اکنون متهم همراه پرونده تشکیل شده در اختیار مقام‌قضایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها