مدیرعامل هما ضمن انتقاد از تحریم غیرقانونی این ایرلاین توسط اتحادیه جهانی حمل و نقل هوایی (یاتا) گفت: این تحریم، فروش بلیت هما را در آژانس‌های بین‌المللی با مشکل مواجه کرده بود که براین اساس روش‌های فروش را تغییر دادیم. به گزارش فارس، فرهاد پرورش در جمع خبرنگاران درخصوص تحریم‌های اخیر هما اظهار کرد: یاتا یک اتحادیه غیردولتی است که با پول اعضا و عضویت شرکت‌های هواپیمایی تشکیل شده است و حمایت از شرکت‌های هواپیمایی جزو اساسنامه آن است و لزومی ندارد از آمریکا و از قوانین تحت تحریم او حمایت کند.
کد خبر: ۴۳۸۵۳۱

پرورش اضافه کرد: کاری که یاتا انجام داده است مانند بسیاری دیگر از کارها تحت فشار دولت آمریکا بوده و این تصمیم یاتا هیچ سنخیتی با وظایف تعریف شده این اتحادیه ندارد.مدیرعامل ایران‌ایر خاطرنشان کرد: خدماتی را که یاتا هما را از آن محروم ساخته، سیستم فروش بلیت و مشابه آن در مورد بار است ‌. پرورش با اشاره به این‌که در تحریم یاتا خرید بلیت هما از آژانس‌های کشورهای اروپایی امکان پذیر نیست، یادآور شد: در حالی که هما با اغلب شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی بیش از 150 قرارداد دارد، اما پس از تحریم یاتا اگر یک ایرانی قصد داشته باشد در جایی از دنیا بلیت هواپیماهای ایران‌ایر را از آژانسی خریداری کند، موفق نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم اخیر یاتا موجب کاهش فعالیت هما شده است، اظهار کرد:‌ معمولا‌ برای تحریم‌ها راه‌حل‌هایی داریم تا با آنها مبارزه کنیم؛ در حال حاضر نه تنها پروازها را قطع نکرده‌ایم بلکه پروازهای حجاج را در کنار تمامی پروازهای بین‌المللی و داخلی خود به پروازهای هما افزوده‌ایم.

پرورش خاطرنشان کرد: برهمین اساس روش‌های فروش بلیت را در آژانس‌های بین‌المللی تغییر داده‌ایم و ارتباط قطع شده را دو‌باره برقرار کرده‌ایم. وی به جزئیات این تغییر روش اشاره‌ای نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها