به دستور بانک مرکزی از ابتدای آبان ‌ماه، ارائه خدمات انتقال وجه اینترنتی کارت به کارت سحاب از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی ممنوع بوده و صرفا از طریق اینترنت بانک این خدمات قابل ارائه است. به گزارش فارس، اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی خطاب به بانک‌های دولتی و خصوصی اعلام کرد: پیرو بخشنامه مربوط به تراکنش‌های مجاز کارتی، ضمن اصلاح مفاد بخشنامه مزبور به استحضار می‌رساند با عنایت به ریسک عملیاتی قابل توجه مشاهده شده در ارائه خدمات انتقال وجه از طریق اینترنت با توجه به فضای کمتر کنترل شده دسترسی و لزوم حفظ منافع سپرده‌گذاران مقابل دسترسی‌های غیرمجاز:
کد خبر: ۴۳۵۵۱۵

1ـ از تاریخ 1‌/‌8‌/‌1390 ارائه خدمات انتقال وجه اینترنتی کارت به کارت سحاب از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی ممنوع بوده و این خدمات صرفا به عنوان بخشی از خدمات اینترنت بانک و پس از احراز هویت مناسب مشتری در تارنمای ورودی خدمات اینترنت بانک قابل ارائه است.

2ـ ارائه خدمات مانده‌گیری اینترنتی در مرکز شتاب مسدود می‌شود.

در این نامه که به امضای ناصر حکیمی و فرشید مسجدی رسیده، قید شده است که این بانک بر انجام مفاد بخشنامه، نظارت دقیقی به عمل آورده و از ارائه خدمات توسط بانک‌هایی که ضوابط فوق را رعایت نکنند، اکیدا ممانعت به عمل خواهد آورد.

یک کارشناس بانکی در توضیح این بخشنامه بانک مرکزی گفت: بخشنامه فوق در بانک‌هایی که انجام تمامی خدمات انتقال وجه اینترنتی از جمله کارت به کارت را از طریق دستگاه رمزیاب انجام می‌دهند، موضوعیت ندارد.

در همین حال، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت شرایط انتقال کارت به کارت اینترنتی وجوه همان 3 میلیون تومان در شبانه روز برای هر کارت است اما برای امنیت بیشتر مشتریان، بانک‌ها را موظف کردیم برای ارائه این خدمات ساز و کاری فراهم کنند تا مشتریان ابتدا وارد سامانه اینترنت بانک شوند سپس عملیات انتقال وجه را انجام دهند.

ناصر حکیمی درباره علت این تصمیم گفت: برخی افراد با شبیه‌سازی صفحه اینترنتی یا تارنمای بانک‌ها و فریب مشتریان، از اطلاعات مشتریان بویژه افرادی که موارد ایمنی را رعایت نمی‌کردند با این اقدام متقلبانه سوءاستفاده می‌کردند. حکیمی افزود: بانک مرکزی برای پیشگیری از هرگونه سوء‌استفاده افراد، مقرر کرده است مشتریان برای انتقال کارت به کارت اینترنتی وجوه ابتدا وارد اینترنت بانک خود شوند، سپس عملیات انتقال اینترنتی وجوه را انجام دهند.

یک نماینده مجلس هم در‌این‌باره به جام جم آنلاین گفت: ممنوعیت و محدودیت ارائه خدمات انتقال وجه از طریق اینترنت به نفع مشتریان است و از سوءاستفاده‌ها جلوگیری می‌کند.

سیدعماد حسینی افزود: ‌متاسفانه در داخل ایران سیستم حفاظتی و امنیتی قوی برای شبکه‌های بانکی وجود ندارد و احتمال سوءاستفاده‌های مالی از این طریق وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها