نامجو خبر داد:

تشکیل کمیته‌ای برای پرداخت مطالبات بخش خصوصی

وزیر نیرو از تشکیل کمیته‌ای برای پرداخت مطالبات بخش خصوصی از این وزارتخانه خبر داد و افزود: امیدواریم بدهی‌های خود را تا پایان سال 1390 تسویه کنیم.
کد خبر: ۴۲۲۳۸۰

مجید نامجو در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در گفت وگو با ایسنا با ابراز خرسندی از روند همکاری بخش خصوصی با این وزارتخانه، افزود: با وجود مشکلاتی که در زمینه مسائلی مالی داشتیم، همکاری بخش خصوصی باعث شد که بتوانیم پروژه‌هایمان را به‌موقع به بهره‌برداری برسانیم، نیروگاه‌هایمان راه بیافتد و سدهایمان به بهره‌برداری برسد که این اتفاق مبارکی بود.

وی ادامه داد: وزارت نیرو هم برای پرداخت بدهی‌های خود تلاش زیادی داشته و از سویی هم در اواخر سال گذشته مصوبات خوبی از دولت برای تسویه این بدهی‌ها گرفتیم و هم از سوی دیگر در قانون بودجه سال 1390 پیش‌بینی‌های خوبی برای پرداخت این بدهی‌ها انجام شد.

نامجو گفت: در خواست بخش خصوصی این بود که راه‌های ساده‌تر و میان‌بری برای پرداخت این مطالبات پیش بینی شود که برای این موضوع تصمیم گرفته شد که کمیته‌ای برای پرداخت مطالبات بخش خصوصی تشکیل شود و راهکارهایی برای ایجاد تسهیلات برای بخش خصوصی و تسویه این بدهی‌ها در نظر گرفته شود که این پیشنهاد مورد استقبال اعضا قرار گرفت و بنابراین وزارت نیرو کمک خواهد کرد که این کمیته به جمع‌بندی خوبی برسد.

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال  که بدهی‌های وزارت نیرو تا چه زمانی پرداخت خواهد شد؟ گفت: با ظرفیت‌های خوبی که پیش بینی شده، فکر می‌کنم تا آخر امسال بتوانیم با همکاری بخش خصوصی مطالبات موجود را پرداخت کنیم.

به گفته وی، باتوجه به این که مکانیزم‌هایی که برای بودجه تعریف شده از طریق فروش اموال و تهاتر دارایی‌های وزارت نیرو است، حل این مساله همکاری دو طرفه‌ای را می‌طلبد که هم ما دارایی‌های خود رابرای عرضه آماده کنیم و هم بخش خصوصی از سوی دیگر برای خرید دارایی‌ها دست به اقدام بزند که امیدواریم همگرایی خوبی ایجاد شود تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود گردش مالی مناسبی برای پرداخت این بدهی ها ایجاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها