جلاد بوسنی تحویل دادگاه لاهه شد

قضات دادگاه پرونده ژنرال راتکو ملادیچ در صربستان، با درخواست تجدید نظر او مخالفت کرده و رای قبلی خود مبنی بر انتقال متهم نسل کشی در بوسنی به دادگاه جزایی بین المللی لاهه را تایید کردند.
کد خبر: ۴۰۶۶۲۸

در پی رد درخواست راتکو ملادیچ برای تجدید نظر در حکم استردادش به دادگاه بین المللی لاهه، جلاد بوسنی روز سه شنبه به لاهه انتقال یافت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برونو واکریچ معاون دادستان عالی صربستان گفت: درخواست تجدید نظر رد شده و راتکو ملادیچ بلافاصله به فروگاه منتقل شد.

وزیر دادگستری صربستان دستور استرداد ملادیچ را امضا کرده است.

وکیل ملادیچ گفته بود که فرمانده پیشین صرب بوسنی برای حضور دردادگاه لاهه بسیار بیمار است و نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

راتکو ملادیچ 69 ساله روز پنج شنبه 26 مه پس از 16 سال فرار در روستای لازاروو در شمال بلگراد دستگیر شد.

پزشکان روز جمعه پس از معاینه راتکو ملادیچ اعلام کرده بودند که او برای استرداد به دادگاه رسیدگی به جرائم جنگی در لاهه از سلامتی برخوردار است.

با وجود اظهار نظر پزشکان درمورد سلامتی  ملادیچ، وکیل او گفته بود که لازم است که سلامت موکلش توسط منابع پزشکی مستقل بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

پس از ورود ملادیچ به دادگاه جنایات جنگی لاهه، و پیش از شروع محاکمه به اتهام نسل کشی و سایر اتهامات، یک جلسه اولیه برگزار خواهد شد.

ملادیچ روز سه شنبه اجازه یافت از گور دخترش که خودکشی کرده است، دیدار کند. او در میان تدابیر شدید امنیتی به مدت 20 دقیقه در گورستان بلگراد حضور یافت.

آنا ملادیچ در سال 1994 در سن 23 سالگی و پس از اطلاع از جنایات پدرش خود را با اسلحه کمری مورد علاقه پدرش کشت.

ژنرال راتکو ملادیچ، متهم به ایفای نقش اصلی در قتل عام حدود هشت هزار مرد و پسر ساکن سربرنیتسا است.

او ارشدترین مقام بازداشت شده متهم به جنایات جنگی در خلال جنگ بوسنی است که از زمان بازداشت رادوان کاراجیچ در سال 2008 دستگیر شده است.

ژنرال ملادیچ که فرماندهی نظامی صرب‌های بوسنی را برعهده داشت از سال‌ها پیش به دلیل قتل عام و ارتکاب جنایت جنگی از سوی دادگاه جزایی لاهه تحت پیگرد بود.

ژنرال ملادیچ به ارتکاب وحشیانه ترین اعمال غیرانسانی، نسل کشی و جنایت علیه بشریت متهم است.    

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها