انتظار 6 ساله پایان یافت

گازرسانی همه نقاط یزد

در حالی طی روزهای اخیر خبرهای خوشی از اجرای مصوبه گازرسانی به شهرستان های مختلف یزد بگوش می رسد که مردم یزد شش سال در انتظار اجرای این مصوبه بودند.
کد خبر: ۳۹۳۴۰۵

به گزارش مهر، یزد که طی سالهای اخیر رفته رفته به استانی صنعتی تبدیل شده است هنوز از کمبود زیرساختی اساسی یعنی گاز، در رنج بود که مصوبه نخستین سفر هیئت دولت به استان یزد نویدبخش رشد و توسعه صنعت این استان شد.

تصویب طرح گازرسانی علاوه بر صنایع، بارقه های امید به زندگی راحتتر را در دل مردم استان به ویژه در شهرستان های محروم و دور افتاده ایجاد کرد.اما اجرای این مصوبه با اینکه بارها و بارها مورد تاکید شخص رئیس جمهور نیز قرار گرفته بود، می رفت تا به مصوبه ای نافرجام تبدیل شود.

پیگیریهای رئیس جمهور و هیئت دولت از یک سو و پیگیریهای مسئولان استان یزد به ویژه استاندار از سوی دیگر به خوبی از سوی مردم این استان ملموس بود اما چرایی عدم اجرای این مصوبه دلایل مختلفی داشت و همین دلایل این مصوبه را شش سال در انتظار اجرا نگه داشت.

کمبود گاز در صنعت به معضلی بزرگ برای واحدهای صنعتی تبدیل شده بود به نحوی که شهرهای صنعتی استان از جمله بافق ، طبس و ... را فلج کرده بود اما همچنان از گاز خبری نبود.این کمبود در بافق که به شهر معادن ایران شهرت یافته است، بیش از همه خودنمایی می کرد.

فرماندار بافق علت عدم اجرای مصوبه گازرسانی به تفت را عدم اجرای تعهد وزارت صنایع اعلام کرده بود.

ذبیح الله خواجه ای در یکی از نشست های خبری خود در این زمینه اظهار داشت: در مصوبه هیئت دولت قید شده است که طرح باید با مساعدت و منابع مالی وزارت صنایع و معادن انجام شود اما تاکنون در این زمینه همراهی نشده است. با وجود اینکه شخص وزیر صنایع و معادن بارها دستور موکد در این زمینه داده است اما در رده های پایین تر مساعدتهای لازم برای گازرسانی به بافق انجام نشده است.

خواجه ای خاطرنشان کرد: این مصوبه از سوی مسئولان استان و فرمانداری بافق بارها پیگیری شده و با شخص رئیس جمهور نیز مذاکراتی در این زمینه انجام شده و رئیس جمهور نیز تاکیدات ویژه ای به وزیر صنایع و وزیر نفت داشته است که به دنبال آن به تازگی شرکت گاز استان یزد وارد فاز مطالعاتی این طرح شده است.گازرسانی به شهرستان بافق در مجموع به 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 14 میلیارد تومان از این رقم بر عهده وزارت صنایع و معادن گذاشته شده است.

خواجه ای با بیان اینکه این رقم برای وزارتخانه ای نظیر وزارت صنایع و معادن رقمی نیست، افزود: به نظر من با وجود اینکه بافق شهرستانی صنعتی و معدنی است، وزارت صنایع و معادن در این زمینه کوتاهی کرده است.

نظیر این ماجرا در شهرستانهای دیگر استان یزد نیز رخ داده بود به نحوی که اکثر فرمانداران از عدم همراهی مدیران میانی در برخی وزارتخانه ها ابراز نارضایتی می کردند.البته مدیرعامل شرکت گاز استان یزد نیز تنها علت عدم اجرای این مصوبه را کمبود اعتبار اعلام کرده بود و هیچ مسئولی را در این زمینه مقصر نمی دانست.

به هر ترتیب حکایت مشکلات گازرسانی به یزد و چشم انتظاری مردم و صنایع برای اجرای این مصوبه با نوید استاندار یزد به پایان رسید.

محمدرضا فلاح زاده در آخرین نشست خبری خود که در سال 89 برگزار کرد، عیدی مردم یزد را داد و اعلام کرد عملیات گازرسانی در سال 90 در تمام مناطق استان آغاز خواهد شد.خط انتقال گاز طبس اکنون تمام شده و شبکه گازرسانی شهری در دست اجراست و گازرسانی به روستاهای رستاق نیز به زودی آغاز می ‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات گازرسانی به چهار روستای تفت به اضافه علی ‌آباد و نصرآباد نیز در سال 90 آغاز می ‌شود. خط انتقال گاز به منطقه شرقی یزد برای صنایع غدیر، دانشگاه‌ ها، میدان میوه و تره‌ بار و ... نیز در سال 90 آغاز می‌ شود.

استاندار یزد بیان داشت: عملیات گازرسانی به مروست در شهرستان خاتم نیز تا خردادماه سال 90 اجرایی می شود. برای گازرسانی به بافق، موافقت و دستور قاطع وزارت صنایع را گرفته ‌ایم و گازرسانی ندوشن و هفت روستای تابعه آن نیز تا خردادماه آغاز می‌ شود. شهر نیر و ده‌ شیر نیز از شهرهایی است که عملیات گازرسانی به آن تا خردادماه سال آینده آغاز می ‌شود.

اجرای عملیات گازرسانی به اقصی نقاط استان یزد، نویدبخش روزهای توسعه و ترقی برای بخش های مختلف استان به ویژه صنعت است و امید می رود با اجرای کامل این مصوبه، شاهد جذب سرمایه گذاریهای بزرگ به این استان زرخیز کشور باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها