حاجی بابایی در جمع خبرنگاران:

مدارس تا سال 91 به اینترنت ملی متصل می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: با پیش‌بینی یک برنامه دو ساله و تا پایان سال تحصیلی 91 ـ 1390 تمام مدارس کشور به همراه 8 هزار مجتمع آموزشی روستایی به شبکه اینترنت ملی متصل خواهند شد.
کد خبر: ۳۶۵۳۹۳

به گزارش فارس ، حمیدرضا حاجی‌بایایی در حاشیه مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک و کامپیوتر (الکامپ) که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، درباره جزئیات تفاهم‌نامه امضاء شده میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اتصال مدارس به شبکه اینترنت ملی ، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه برای اتصال 60 هزار مدرسه به اینترنت ملی امضاء شده است که البته بیش از این نیز برخی همکاری‌ها در این رابطه وجود داشته است.

وی افزود: بخشی از زیرساخت‌های لازم برای اتصال مدارس به شبکه اینترنت ملی آماده شده و آماده‌سازی بخشی دیگر از آن نیز در این تفاهم‌نامه مورد تأکید قرار گرفته است.در حال حاضر 15 هزار مدرسه به شبکه اینترنت ملی متصل شده‌اند و برای اتصال 45 هزار مدرسه دیگر نیز باید به سمت عملیاتی شدن برنامه‌ها و آمادگی زیرساخت‌ها حرکت کنیم.

حاجی‌بابایی افزود: ما این آمادگی را داشتیم که اتصال 45 هزار مدرسه باقیمانده به شبکه اینترنت ملی را در سال تحصیلی جاری انجام دهیم اما با توجه به فراهم نبودن برخی از زیرساخت‌ها از سوی وزارت ارتباطات، با پیش‌بینی یک برنامه دو ساله در طول سال تحصیلی 90 ـ 1389 و 91 ـ 1390 تمام مدارس کشور و مجتمع‌های آموزشی و پرورشی روستایی به اینترنت ملی متصل خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره میزان هوشمندسازی مدارس و زمان اتمام این طرح در سراسر کشور تأکید کرد: اراده من این است که در یک دوره پنج ساله، مدارس سراسر کشور هوشمندسازی شوند البته درجه هوشمندی مدارس متفاوت است و اصل این کار نیز پایان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 هزار مدرسه با درجات گوناگون هوشمند سازی شده‌اند و با اتصال 20 هزار مدرسه به شبکه اینترنت ملی به سمت هوشمندسازی آنها نیز پیش خواهیم رفت؛ در واقع به هر میزان که اتصال به شبکه در مدارس برقرار شود و به هر تعدادی که سیستم رایانه‌ای به آنها تعلق یابد، جریان هوشمندسازی در مدارس آغاز می‌شود.

امکان مشارکت اولیاء در بازسازی مدارس

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره دلیل محدودیت مشارکت از سوی اولیاء دانش‌آموزان برای نوسازی و بازسازی مدارس فرسوده تصریح کرد: مشارکت اولیاء در نوسازی و بازسازی مدارس با نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بلامانع است.

حاجی‌بابایی همچنین درباره وضعیت تأمین معلمان ورزش برای مدارس کشور خاطرنشان کرد: این کار انجام شده است البته باید توجه داشت که تمام مدارس یکباره دارای معلم ورزش نمی‌شوند.

وی گفت: در شهر تهران از حدود یک ماه پیش تاکنون حدود 500 مدرسه دارای معلم ورزش شده‌اند و باید به سمتی حرکت کنیم که وجود معلمان ورزش در مدارس کشور تکمیل ‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی در مورد راه‌های استفاده آموزش و پرورش از بخش خصوصی به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد: آموزش و پرورش در حال حاضر در بسیاری از بخش‌ها از همکاری بخش خصوصی بهره می‌گیرد که البته باید سعی شود تا ورود بخش خصوصی به این حوزه‌ها بیشتر شده تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: امکان تحقق 100 درصدی هیچ کاری بدون ورود بخش خصوصی وجود ندارد.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک و‌ کامپیوتر (ایران الکامپ 2010) با محوریت توسعه تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک از امروز به مدت چهار روز کاری با مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای عموم علاقه‌مندان بوده و دستاوردهای نهادهای مختلف در زمینه توسعه دولت الکترونیک را ارائه می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها