کد خبر: ۳۵۶۵۴۷

طرز تهیه: مقدار تعیین شده از سینه مرغ را با یک لیوان آب و یک عدد پیاز خلال شده و نمک و فلفل بپزید تا آب آن به خوردش برود. پس از سرد شدن، استخوان‌های آن را جدا و گوشت آن را با چاقو خرد کنید. حالا پیاز دیگر را خلال کرده و در روغن سرخ کنید. تخم مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید. سپس زعفران ساییده (که در مقداری آب جوش حل کرده‌اید)، پیاز سرخ شده و مرغ خرد شده را داخل تخم مرغ‌ها بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. سپس مقداری روغن در تابه بریزید و پس از داغ شدن، مواد را درون آن بریزید و اجازه دهید تا دو طرف آن کاملا سرخ شود.

جوجه چینی

مواد لازم: آرد گندم: یک لیوان، آرد برنج: نصف لیوان، آرد ذرت: نصف لیوان، بیکینگ‌پودر: یک قاشق مرباخوری سرصاف، ماء‌الشعیر بدون طعم: یک شیشه، سیب‌زمینی: آب پز 2 عدد، پیاز: 2 عدد، سینه‌مرغ یک عدد کامل، نمک: به مقدار لازم.

طرز تهیه: آرد گندم، آرد برنج، آرد ذرت، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط می‌کنیم. سپس کم‌کم ماءالشعیر را به مخلوط اضافه می‌کنیم تا جایی که غلظت خمیر مانند غلظت حلیم شود. سپس می‌گذاریم تا خمیر به مدت 2 ساعت بماند.

سینه مرغ را به شکل فیله درمی‌آوریم. سپس فیله‌ها را در خمیری که تهیه کرده‌ایم، کاملا می‌غلتانیم تا هر دو طرف آنها خمیری شود. سپس فیله‌ها را در روغن سرخ می‌کنیم. فقط باید مراقب باشید که فیله‌ها نسوزند، چون زود سرخ می‌شوند.

پس از این مرحله سیب‌زمینی‌های آب پز و پیاز را به شکل حلقه حلقه برش می‌دهیم. سپس آنها را در همان خمیر می‌غلتانیم و در روغن سرخ می‌کنیم. البته بایستی توجه داشته باشید که سیب‌زمینی‌ها را جدا سرخ کنید و پیازها را جدا، یعنی با هم سرخ نکنید.

مزیت‌ غذا این است که با وجود این‌که سرخ می‌شود، روغن زیادی به خود جذب نمی‌کند. با این همه اگر بخواهید فیله سرخ شده همان مقدار کم روغن را هم نداشته باشد، می‌توانید فیله‌ها را بعد از سرخ شدن، روی یک پارچه سفید تمیز قرار دهید تا روغن داخل آنها کاملا خارج شود.

کلمپه‌کرمانی

مواد لازم: روغن جامد: 2 پیمانه، آرد سفید گندم: 5 پیمانه، زرده تخم‌مرغ: 2 عدد، شیر پاستوریزه: یک پیمانه، بیکینگ‌پودر: یک‌دوم قاشق چایخوری، خرما 200 گرم، کنجد: مقداری برای تزیین.

طرزتهیه: روغن را ذوب کرده و با آرد مخلوط کنید. زرده تخم‌مرغ‌ها را با همزن بزنید. سپس همراه با شیر و بیکینگ‌پودر به مخلوط آرد و روغن اضافه کنید. در صورتی که خمیر شل بود، کمی آرد به آن اضافه کنید تا خمیر نرم و لطیفی حاصل شود و به دست نچسبد.

حالا به مدت30 دقیقه به خمیر استراحت دهید. در این فاصله، خمیر را روی سطح صافی که آرد پاشیده‌اید، با وردنه به قطر نیم سانت پهن کنید و با قالب گرد قالب بزنید.

روی یکی از لایه‌ها به اندازه یک گردوی کوچک از مخلوط خرما (خرما‌ها را پس از پوست کندن و هسته‌گیری در گلاب خیس کنید و با قاشق به خوبی له کنید) قرار دهید و دایره دیگری از خمیر را روی آن قرار دهید و لبه‌های خمیر را به هم فشار دهید تا کاملا به هم بچسبد. برای انجام بهتر این کار بادست خمیر را پیچ دهید و با مهر شیرینی‌پزی روی آن را نقش بزنید. کمی کنجد هم برای تزیین روی آن بپاشید. پس از آماده شدن شیرینی‌ها آنها را داخل سینی شیرینی پزی قرار داده و در طبقه وسط فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم شده، به مدت 20ـ15 دقیقه قرار دهید تا پخته و کمی طلایی شود.

ذرت مکزیکی

مواد لازم: ذرت: به مقدار لازم (بسته به تعداد نفرات)، مارگارین دو قاشق غذاخوری، سس سفید به میزان لازم، آبلیمو به میزان دلخواه، قارچ به مقدار دلخواه (متناسب با میزان ذرت)، پودرآویشن: 2 قاشق چایخوری، فلفل سیاه: یک‌سوم قاشق چایخوری، نمک: به میزان لازم.

طرز تهیه: ذرت‌ها را در بخارپز ریخته و بسته به نوع و جنس آنها صبر می‌کنیم تا دانه‌های آن کاملا مغز پخت شوند (اگر بخار پز در دسترس ندارید می‌توانید روی یک قابلمه آب سبدی از جنس پلاستیک یا فلز قرار دهید و با گذاشتن در روی آن، ذرت‌ها را بخارپز کنید). در این فاصله کمی از پودر آویشن را داخل سس مایونز ریخته و خوب هم می‌زنیم. نمک، فلفل و آبلیمو را هم به آن اضافه می‌کنیم و سس را کنار می‌گذاریم. سپس قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد و به ذرت‌های در حال پخت اضافه می‌کنیم. بعد از مغز پخت شدن ذرت ، قارچ و مارگارین را به آن اضافه می‌کنیم و سپس سسی را که از قبل آماده کرده‌ایم، درون مواد می‌ریزیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها