کد خبر: ۳۴۹۰۵۲

هنگام سحر مصرف مواد غذایی پرچرب، سبب تشنگی شدید می‌شود.مصرف مواد غذایی شیرین نیز باعث تحریک انسولین و ورود قند خون به داخل سلول‌ها می‌شود و به دنبال آن قند خون کاهش می‌یابد. با کاهش قند خون، احساس گرسنگی زودتر سراغ شما می‌آید. می‌توانید به جای شیرینی، از انواع میوه‌های حاوی مواد مغذی در وعده افطار یا فاصله افطار تا سحر مصرف کنید، زیرا قند میوه دیرتر از قندهای ساده جذب می‌شود و شخص دیرتر احساس گرسنگی می‌کند.

با جایگزین کردن وعده ناهار با وعده سحری و ترکیب غذایی مثل نان‌های سبوس‌دار و غذاهای حاوی فیبر مثل سبزی، حبوبات، غلات، میوه‌های با پوست و میوه‌های خشک بویژه گلابی، آلو، انجیر و بادام که دیر هضم هستند و غذاهای پروتئین داری چون تخم مرغ، ‌لبنیات و گوشت می‌توانید انرژی لازم را به بدن برسانید. این مواد معمولا 8 ساعت در دستگاه گوارش باقی می‌مانند و غذاهای فیبردار آب بیشتری نیز جذب می‌کنند.

غذاهای آب پز، بخارپز، کبابی و غذاهای دیر هضم برای سحری مناسب‌تر است.

از مصرف زیاد چای هنگام سحر بپرهیزید، چون علاوه بر این‌که مانع جذب آهن غذای شما می‌شود، مضر نیز هست.

غذاهای شور را هنگام سحر میل نکنید، چون تشنگی را در طول روز افزایش می‌دهد در حالی که افزایش مصرف سبزیجات از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می‌کند.

بعد از سحر زود نخوابید، چون وضعیت درازکش باعث برگشت مواد به مری و ترش کردن می‌شود.

برعکس سحری، افطار باید سبک باشد، زیرا بدن از حالت استراحت برمی‌گردد. افطار را با چند عدد خرما همراه با یک استکان چای یا شیر ولرم باز کنید، این کار ولع شما را به خوردن کاهش می‌دهد.

بهترین افطاری نان، پنیر، سبزی، مایعات به همراه خرما، سوپ، شیر گرم، فرنی، شیربرنج یا حلیم بدون روغن است.

خوردن آش رشته هنگام افطار توصیه نمی‌شود، زیرا آش رشته سنگین و نفاخ است.

به علت فاصله طولانی بین افطار تا سحر بهتر است 2 ساعت پس از افطار، شام سبک میل کنید.

همزمان میل کردن افطار و شام به دستگاه گوارش فشار می‌آورد.

هنگام افطار مراقب آب خوردن خود باشید و آب ولرم را در فاصله غذا نخورید و سعی کنید یک لیوان آب ولرم قبل از غذا میل کنید و پس از افطار به فواصل آب بخورید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها