به گفته معاون درمان وزیر بهداشت تاکنون بین 20 تا 30 درصد تصدی خدمات پیراپزشکی، داروخانه‌ها و امور خدماتی بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است. حسن امامی رضوی در گفتگو با فارس افزود: بر این اساس وزارت بهداشت براساس قانون برنامه توسعه چهارم و اصل 44 قانون اساسی، امور خدماتی بیمارستان‌های دولتی، برخی داروخانه‌های بیمارستان‌ها و مراکز آزمایشگاهی را به بخش خصوصی واگذار کرده است که در مجموع بین 20 تا 30 درصد بخش‌ها و امور اجرایی بیمارستان‌هاست؛ اما تصدی کمتر از یک درصد بخش‌های درمانی بیمارستانی به بخش خصوصی واگذار شده است.وی تاکید کرد: واگذاری امور خدماتی بیمارستانی به بخش خصوصی براساس قانون برنامه چهارم و از حدود 5 سال پیش شروع شده و کار جدیدی نیست؛ اما این کار درباره بخش‌های حساس بیمارستانی انجام نمی‌شود و بیشتر شامل بخش‌های جدید آزمایشگاهی، خدمات مربوط به اداره دستگاه‌های گران قیمت مثل سی‌تی‌اسکن است و کمتر از یک درصد بخش‌های درمانی و بالینی را شامل می‌شود که آن هم مربوط به مواردی است که به علت ضریب اشغال تخت بالای یک بیمارستان با تصویب هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی مربوطه انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۳۲۲۵۵

پرداخت 55 درصد هزینه‌های درمانی از جیب مردم

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به پرداخت 55 درصدی هزینه‌های درمانی از جیب مردم تاکید کرد: وقتی قیمت خدمات واقعی نباشد بیمارستان‌‌ها در تامین هزینه‌ها دچار مشکل می‌شوند و سهم پرداختی مردم افزایش می‌یابد.

راه‌اندازی بیمارستان جامع زنان در تهران

در همین حال، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه‌اندازی بیمارستان جامع برای زنان که در آن هم به زنان آموزش و هم ارائه خدمت خواهد شد، خبر داد.

به گزارش فارس، باقر لاریجانی افزود: باید بیمارستان جامع زنان را ایجاد کنیم که در این بیمارستان، کارهای درمانی و آموزشی مختص زنان انجام دهیم. البته بیمارستان آرش و میرزاکوچک‌خان، بیمارستان‌های زنان هستند؛ اما باید خدمات جامع بهداشتی و درمانی به زنان ارائه شود.

وی تاکید کرد: خیلی از جاها نسبت به اعتقادات توجهی نمی‌شود و باید در این زمینه کارهای زیادی انجام شود. ایده ما برای راه‌اندازی بیمارستان جامع زنان به همین علت از اهمیت زیادی برخوردار است و باید سعی کنیم که در دانشگاه تهران در زمینه رشد علمی در داخل و خارج کشور به مراتب بالایی دست پیدا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها