سر مرد گرگ‌نما شلوغ است

هیو جکمن بازیگر نقش مرد گرگ‌نما در مجموعه فیلم کمیک‌استریپی و ابرقهرمانانه «مردان ایکس» اواخر فصل تابستان راهی توکیو پایتخت کشور آسیایی ژاپن می‌شود تا نقش این کاراکتر استثنایی و ابرقهرمان را در پنجمین قسمت آن بازی کند. این قسمت فیلم دوباره توسط برایان سینگر کارگردان قسمت اول و دوم آن ساخته خواهد شد. ولی این بازیگر استرالیایی‌تبار تا زمان شروع کار فیلمبرداری مردان ایکس 5، فرصت بازی در حداقل دو فیلم دیگر را دارد. به همین دلیل، وی همین روزها بازی در کمدی خانوادگی «کره خوشمزه» را شروع می‌کند. قصه فیلم درباره یک مسابقه محلی ساخت کره در یک شهر کوچک است. هیو جکمن در کنار بقیه بازیگران فیلم، در این مسابقه شرکت و تلاش می‌کند تا برنده آن شود. جیم فیلد اسمیت این فیلم را براساس فیلمنامه‌ای از جیسن میکالف کارگردانی می‌کند. کره خوشمزه که دومین فیلم کمدی هیو جکمن است، برای نمایش عمومی در فصل بهار آینده آماده می‌شود.
کد خبر: ۳۲۴۰۷۶

جکمن تلاش دارد تا کار فیلمبرداری خود در این فیلم را در یک ماه تمام کند تا بتواند جلوی دوربین درام اجتماعی «سلما» ظاهر شود. قصه این فیلم در ارتباط با جنبش مدنی دهه 60 میلادی رنگین‌پوستان امریکا برای کسب برابری اجتماعی با سفیدپوستان است. جکمن که خود از طرفداران برابری رنگ‌های مختلف و تامین حقوق اجتماعی رنگین‌پوستان است، در این فیلم نقشی را بازی خواهد کرد که در تضاد با دیدگاه‌های شخصی خود اوست. نقش جکمن در «سلما» ـ که پیش‌بینی می‌شود سر و صدای زیادی به پا کند ـ یک افسر سفیدپوست نژادپرست است که عقیده دارد سیاهپوستان شهروندانی درجه دو هستند و حق استفاده برابر با سفیدپوستان از چیزهای مختلف را ندارند. خود جکمن این نقش و فیلم را خیلی دوست دارد و آن را یک کار ویژه در کارنامه سینمایی خویش می‌داند. این درام دلهره‌آور تاریخی را لی دانیلز کارگردانی می‌کند که سال گذشته «گرانبها»ی او نامزد دریافت چندین جایزه اسکار شد. در این فیلم، رژه تاریخی سیاهپوستان آمریکایی (که مارتین لوترکینگ هم در آن شرکت داشت) دوباره‌سازی خواهد شد.

هیو جکمن اواخر تابستان در شرایطی جلوی دوربین «مردان ایکس 5» ظاهر می‌شود که حداقل قرارداد بازی در 4 فیلم سینمایی دیگر را امضا کرده است و قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، بازی در حداقل دو تای آنها را به پایان برساند. در بین این فیلم‌ها دو اثر اکشن و ماجراجویانه «ریل استیل» و «آون من» مهم‌تر از بقیه هستند. فیلم اول یک کار پررمز و راز است و دومی مایه‌هایی از طنز را در خود دارد. این در حالی است که وی تازه از بازی در فیلم جدید الیزابت بنکز فارغ شده است. بنکز این فیلم را ـ که هنوز نامی برایش انتخاب نشده ـ با همکاری گریفین دان کارگردانی کرده است. قصه این فیلم شامل یک سری قصه‌های کوچک و مستقل می‌شود که به یکدیگر گره می‌خورند و یک قصه کامل را به وجود می‌آورند. فیلم جدید بدون نام جکمن، اولین کار کمدی او روی پرده سینماست و در آن با ژرار باتلر، کیت وینسلت و نائومی واتس همبازی است. خط اصلی قصه فیلم درباره نوجوان 12 ساله‌ای است که با یک مشکل خانوادگی روبرو می‌شود و هیچ یک از کسانی که در نزدیکی‌اش زندگی می‌کنند، نمی‌توانند کمک زیادی به وی بکنند.

پنجمین قسمت مجموعه فیلم مردان ایکس در حقیقت قسمت دوم فیلمی است که تابستان سال گذشته با نام سرچشمه‌های مردان ایکس و ولورین به نمایش عمومی درآمد. قصه این فیلم به دورانی قبل از قصه قسمت اول ـ که سال 2000 ساخته شد ـ برمی‌گردد و به بحث درباره کاراکتر لاگن ‌/‌ مرد گرگ‌نما می‌پردازد. در قصه فیلم نشان داده می‌شود که چگونه لاگن که یک جوان معمولی است و تازه از جنگ کره به خانه‌اش برگشته، تبدیل به مرد گرگ‌نما (ابر قهرمانی با قدرت‌های ویژه) می‌شود. در قصه قسمت جدید او راهی توکیو می‌شود تا با یک سامورایی دیدار کند. این سامورایی کهنه‌کار قصد دارد آموزش‌های ضروری هنرهای رزمی را به وی بدهد. در همین ایام است که این دو کاراکتر با یک سری ماجراجویی تازه و مهیج روبرو می‌شوند.

به گفته جکمن، فیلمنامه‌ای را که کریستوفر مک‌کوآری نوشته خواندم و باید بگویم بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. این قصه دنباله خوبی برای قسمت چهارم است و عناصری در دل خود دارد که آن را به فیلمنامه قسمت اول فیلم در سال2000 نزدیک می‌کند. در این قسمت چند کاراکتر تازه دیگر به تماشاگران معرفی می‌شود که فکر می‌کنم دیدار با آنها برایشان جذاب باشد.

قسمت اول مردان ایکس با نگاهی به قصه کمیک استریپی کتابی به همین نام ساخته شد که سال‌ها قبل توسط شرکت انتشاراتی مارول منتشر شده بود. در فاصله سال‌های 2003 و 2006 قسمت‌های بعدی این مجموعه فیلم به نمایش عمومی درآمد. 4 قسمت مردان ایکس تا به حال در سطح جهانی نزدیک به یک و نیم میلیارد دلار فروش داشته‌اند و قرار است تولید قسمت‌های جدید آن همچنان ادامه داشته باشد.

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها