اخبار متفاوت از تعداد کشته شدگان کهریزک

عضو کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان پس از انتخابات در مجلس شورای اسلامی می‌گوید تا این لحظه تعداد مقتولین بازداشتگاه کهریزک فقط 3 نفر بوده است اما عبدالحسین روح الامینی پدر محسن روح الامینی یکی از کشته شدگان حوادث کهریزک می‌گوید نفر چهارمی نیز وجود دارد.
کد خبر: ۳۰۸۳۷۴

در همین حال عبدالحسین روح الامینی پدر محسن روح الامینی یکی از کشته شدگان حوادث کهریزک گفت: کمیته ویژه مجلس در بررسی وضعیت بازداشت شدگان پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ، در اعلام کشته شدن فرد چهارم به نام رامین آقازاده قهرمانی که بر اثر جراحات ناشی از ضرب و شتم در کهریزک کشته شده است، غفلت کرده است.

فرهاد تجری عضو کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان نیز در گفتگو با مهر، با اشاره به اظهارات عبد الحسین روح الامینی پدر یکی از کشته شدگان حوادث بازداشتگاه کهریزک مبنی بر کشته شدن چهار نفر در این بازداشتگاه گفت : تا این لحظه تعداد مقتولان بازداشتگاه کهریزک 3 نفر بوده است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس در ادامه با اعلام اینکه ما فقط دسترسی به اطلاعات کلی داریم نه اطلاعات جزئی، عنوان کرد: با توجه به حساسیتی که روی این موضوع است باید اصل ماجرا را از مسئولان سازمان قضایی نیروهای مسلح دریافت کنید.

دکتر عبدالحسین روح الامینی که با مهر گفتگو می‌کرد، در پاسخ به این سئوال که چگونه شما از کشته شدن این فرد خبردار شدید و اعضای کمیته ویژه مجلس از آن بی خبرند ، افزود: پرونده این فرد نیز همچون سه نفر دیگری که در رابطه با موضوع کهریزک کشته شده اند در سازمان قضایی نیروهای مسلح مفتوح است و صرفا به دلیل اینکه این فرد مشهور نبوده است ،اعضای کمیته ویژه غفلت کرده اند.

تجری عضو کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان پس از انتخابات در مجلس شورای اسلامی از اقدامات وبرنامه های تازه کمیته ویژه مجلس نیز ابراز بی اطلاعی کرد.

روح الامینی دبیرکل حزب توسعه وعدالت اسلامی نیز در ادامه گفتگو اظهار داشت: من نیز درجریان دادگاه و پیگیری پرونده فرزندم متوجه پرونده ایشان که پس از خروج از زندان بر اثر ضربه مغزی فوت کرده اند ، شدم.

وی دربیان اینکه چرا کمیته ویژه از این موارد غفلت کرده است، گفت: بهتر است پاسخ این سئوال از سوی اعضای این کمیته داده شود.

به گزارش مهر، بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم و حوادث پیرامونی آن، بازداشتگاه کهریزک یکی از محل های نگهداری دستگیرشدگان اغتشاشات خیابانی بود که پس از اتفاقاتی که در آن بوقوع پیوست، با دستور مقام معظم رهبری به شورای عالی امنیت ملی بازداشتگاه کهریزک بسته شد. ضمن اینکه نمایندگانی از مجلس نیز به دستور دکترلاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کمیته ای ویژه را درخصوص بررسی حوادث بازداشتگاه ها تشکیل دادند و 20 دیماه گزارش این کمیته در صحن علنی مجلس قرائت شد .

این گزارش بر کشته شدن 3 نفر از بازداشت شدگان به نامهای محسن روح الامینی، امیر جوادی فر و محمد کامرانی به دلیل ضرب و جرح در بازداشتگاه تاکید داشت . پیش از آن در گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز از این سه نفر به عنوان تنها کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک نام برده شد . با این حال دکتر عبدالحسین روح الامینی پدر یکی از کشته شدگان که دبیرکلی حزب توسعه و عدالت اسلامی را برعهده دارد ،  در گفتگو با مهر از رامین آقازاده قهرمانی به عنوان یکی دیگر از کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک نام برده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها