از آستانه اشرفیه تا کربلای معلی، مسیر 1200 کیلومتری بود که جوان 21 ساله گیلانی آن را طی 17 روز دوید! خواندن و نوشتن جمله بالا راحت است، ولی ابراهیم عطایی در این مسیر، دشواری‌های زیادی را تحمل کرد که شاید از عهده فرد دیگری برنمی‌آمد، اما این همه سختی‌ با چه انگیزه‌ای تحمل شد و او چرا مقصد خود را حرم مقدس حضرت سیدالشهدا (ع)‌ برگزید؟ عطایی ترجیح داد در برابر این پرسش سکوت کند و آن را یک راز بخواند. شاید هم این جوان ساده‌د‌ل روستایی، از ریا کردن می‌ترسد. بههرحال او 16 آذر 88 با شعار نخست «اصلاح الگوی مصرف» و شعار دوم «ورزش تندرستی پیام صلح» مسیرش را از حرم حضرت سلطان سیدجلال‌الدین شهرستان آستانه اشرفیه گیلان آغاز کرد و تا پیش از تاسوعا و عاشورای حسینی، دوان دوان خود را به حرم حضرت سیدالشهداع رساند.
کد خبر: ۳۰۵۸۴۵

وی در توضیح این برنامه گفت: قبلا هم مسیر 1100 کیلومتری حرم امامزاده سیدجلال‌الدین آستانه تا حرم حضرت امام رضا (ع)‌ را طی کرده بودم. برای انجام این برنامه نیز هیات ورزش همگانی استان گیلان نامه‌ای به هیات‌های همگانی استان‌ها زد تا با من همکاری کنند. بر این اساس به هر شهری می‌رسیدم، برای استراحت خوابگاهی در اختیارم قرار می‌گرفت و تغذیه‌ام نیز تامین می‌شد. عطایی افزود: هر روز صبح از ساعت 7 دویدن را آغاز می‌کردم و معمولا حدود ساعت 14 به مقصد (شهر بعدی)‌ میرسیدم. از آن ساعت هم تا صبح فردایش استراحت می‌کردم که البته معمولا خوابم نمی‌برد چون از لحاظ علمی، فرصت و زمان کافی برای بازگشت بدن به شرایط طبیعی وجود نداشت و خستگی مزمن و فشار کار، خواب را از من سلب می‌کرد.

وی با بیان این که اسپانسرها رغبت چندانی به حمایت از چنین حرکاتی که جنبه رکوردی دارد، نشان نمی‌دهند، افزود: من با کمک خانواده خودم، راهی این حرکت شدم، ولی اداره اوقاف هم 150 هزار تومان و شهرداری و شورای شهر 500 هزار تومان کمک‌هزینه به من پرداختند.

عطایی درباره برنامه بعدی خود خاطرنشان کرد: قصد دارم مسیر بندر انزلی تا بندرعباس را به طول حدود 1300 کیلومتر بدوم. فکر می‌کنم با این حرکت، نامم در کتاب رکوردهای جهان (گینس)‌ ثبت شود.

مجید عباسقلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها