یک متخصص تغذیه گفت: مصرف انار مانع تصلب شرایین و بیماری قلبی، کاهش کلسترول بد (LDL) ، باعث کاهش فشار خون بالا و کاهش چربی می‌شود. خون را تصفیه می‌کند و تقویت‌کننده قلب، کلیه و اشتها آور است.
کد خبر: ۲۹۵۸۶۰

مرتضی صفوی در گفتگو با فارس، افزود: انار میوه‌ای سرشار از ویتامین است. خوردن دانه‌های انار به مراتب بهتر از نوشیدن آب انار است.

وی گفت: انار میوه‌ای خون‌ساز، مقوی قلب، مفرح، دفع‌کننده چربی، رفع‌کننده سموم اغلب عفونت‌های داخلی و دافع حرارت است. رب انار، برگ انار در ضعف معده، کمی اشتها، تهوع، ضعف عمومی، تصفیه خون و در رفع میگرن بسیار مفید است.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: از دیگر خواص انار خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن است که مانع تصلب شرایین و بیماری قلبی، کاهش کلسترول بد (LDL) ، باعث کاهش فشار خون بالا و چربی بوده، خون را تصفیه و تقویت‌کننده قلب و کلیه و اشتها‌آور است و بهتر است قبل از غذا مصرف شود. انار در دفع اوره و کلسترول، دفع سموم و تعادل مایعات بدن بخصوص خون نقش مهمی دارد.

صفوی گفت: مصرف انار شیرین باعث شادی می‌شود و رنگ رخسار را باز می‌کند. انار شیرین تقویت کننده کبد و در معالجه یرقان (زردی) مفید است. انار ترش و شیرین (ملس) باعث کاهش فشارخون می‌شود. در رفع کم‌خونی و ضعف اعصاب موثر است و به بدن نیرو می‌بخشد.

وی افزود: انار برای اشخاصی که دچار یبوست هستند، مضر و میوه‌ای سرد است بنابراین اشخاصی که سرد مزاج هستند پس از خوردن آن، مقداری آب جوش با نبات باید بخورند. انار برای کسانی‌که دچار نفخ معده هستند، ضرر دارد. زیاده روی در مصرف انار ترش ایجاد زخم معده می‌کند.

این متخصص تغذیه افزود: جوشانده پوست درخت انار اثر ضد کرم دارد، پوست ریشه درخت انار از بقیه قسمت‌های این درخت قابض‌تر است.

همه قسمت‌های درخت انار دارای «تانن» است که بسیار قابض است. برای مصارف دارویی از گل، برگ، پوست درخت، پوست ریشه و دانه انار استفاده می‌شود.

صفوی اضافه کرد: انار شیرین ادرار‌آور و ملین مزاج است. آب انار شیرین برای بیمار‌ی‌های مجاری ادرار مفید و ترشح صفرا را زیاد می‌کند. همچنین آب انار اسهال را برطرف می‌کند و برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها