با صدور قرار مجرمیت از سوی قاضی جنایی تهران

تبهکاران چیتگر «مفسد فی‌الارض» شناخته ‌شدند

بازپرس جنایی تهران، جرم 3 جوان متجاوز را که پس از ربودن زنان و دختران، آنها را در تاریکی شب در بوستان چیتگر رها می‌کردند، از نوع «فساد فی‌الارض» شناخت و برای آنان درخواست مجازات مرگ کرد.
کد خبر: ۲۸۷۲۵۴

احمد قندی‌زاده ، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی با اشاره به این خبر به «جام‌جم» گفت: 3 تبهکار در پوشش حمل مسافر، زنان و دختران جوان را سوار می‌کردند و در میانه راه با تهدید و ایجاد رعب و وحشت و استفاده از چاقو و قمه آنها را به پارک جنگلی چیتگر منتقل و پس از آزار و اذیت و سرقت اموال و حتی لباس قربانیان،‌ آنها را در تاریکی شب رها می‌کردند و متواری می‌شدند.

پس از طرح 11 فقره شکایت در این باره، موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و پس از 40 شبانه‌روز کنترل غیرمحسوس، یکی از این متهمان، هنگامی که به اتفاق دیگر همدستان خود قصد ارتکاب جرم مشابه را داشت، با تیراندازی پلیس آگاهی دستگیر شد و 2 همدست وی در تاریکی شب متواری شدند.

بازپرس جنایی افزود: متهم دستگیر شده بیان کرد، 2 همدست وی در کرج مخفی شده‌اند و آنها غروب‌ها با پرسه‌زدن در نقاط مختلف شهر با سوار کردن زنان و دختران و ایجاد رعب و وحشت، آنها را به این محل منتقل می‌کردند.

پس از اعترافات تکان‌دهنده متهم، ماموران با صدور نیابت قضایی عازم کرج شدند و با شناسایی مخفیگاه 2 تبهکار خشن در یک درگیری تن به تن، یکی از آنها را هدف اصابت گلوله قرار دادند و در نهایت با دستگیری هر دو نفر، آنها را به دادسرای جنایی منتقل کردند.

بیهوشی قربانیان

قندی‌زاده گفت: در پی دعوت از قربانیان، برخی از آنها پس از مشاهده متهمان بیهوش شدند. متاسفانه رفتار متهمان به گونه‌ای بوده است که تعدادی از شاکیان از بیم متلاشی شدن کانون خانواده خود حتی برای شکایت به دادسرا مراجعه نکرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر و پس از تکمیل پرونده به دلیل نوع جرم ارتکابی از سوی 3 متهم که دارای سوابق متعدد کیفری هستند قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر و با اشاره به مفاد پرونده برای آنها از دادگاه کیفری استان تهران، درخواست افساد فی‌الارض شده است.

قاضی جنایی تصریح کرد: بر این عقیده‌ام که اگر مجازات‌های لازم برای این سه تبهکار در نظر گرفته نشود، برخی دیگر از مجرمان به خود اجازه ارتکاب چنین جرایمی را خواهند داد. این همه در حالی است که برخی قربانیان به دلیل رفتارهای غیرانسانی که با آنها صورت گرفته، دچار مشکلات روحی شده‌اند.

گزارشی از پرونده

گزارش «جام‌جم» از پرونده اتهامی این متهمان حاکی است، در ساعات پایانی یکی از روزهای اردیبهشت، اعضای یک خانواده که به قصد تفریح در بوستان جنگلی چیتگر حضور پیدا کرده بودند، با مشاهده زنی که لباس به تن نداشت و در تاریکی شب از مردم درخواست کمک می‌کرد به یاری او شتافتند و با شکایت این زن در دادسرا، پرونده در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و به فاصله کمی، تعداد شکایت‌ها به 11 فقره رسید که بررسی این شکایت‌ها حاکی از اقدامات تبهکارانه 3 متهم بود که با استفاده از یک دستگاه خودروی پیکان زردرنگ اقدام به ربودن زنان و دختران می‌کردند که سرانجام این سه متهم، شناسایی و دستگیر شدند.

در میان قربانیان می‌توان دختران دانشجو و زنان خانه‌دار را مشاهده کرد که به صرف اعتماد به خودروهای مسافربر شخصی در دام شیطانی این سه تبهکار گرفتار شده‌اند.

در این باره که قضات کیفری استان تهران به موازات جرم متهمان، حکم قانونی صادر خواهند کرد یا خیر، باید منتظر ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها