تایمز: یک روزنامه انگلیسی، از کاهش 10 میلیارد دلاری سود شرکت‌های نفتی انگلیس طی 3 ماه دوم 2009 میلادی خبر داد. به گزارش فارس، کاهش شدید قیمت جهانی نفت و گاز طبیعی موجب شد سود شرکت‌های بریتیش پترولیوم، رویال داچ شل و بریتیش گاز طی 3 ماه دوم 2009 بیش از 10 میلیارد دلار کاهش یابد که این میزان کاهش سود در تاریخ فعالیت این شرکت‌ها بی‌سابقه است.قیمت جهانی نفت از 147 دلار در جولای سال گذشته به حدود 68 دلار در هر بشکه رسیده است. اگر شرایط بازار جهانی انرژی طی ماه‌های آینده بهبود پیدا نکند، شرکت‌های بزرگ نفتی انگلیس مجبور به اصلاحات ساختاری و کاهش شدید هزینه‌ها خواهند بود.بحران اقتصادی و مالی، شرکت‌های نفتی انگلیس را مجبور خواهد کرد تا ضمن فروش دارایی‌های خود، بسیاری از پروژه‌های نفت و گاز را در سراسر جهان متوقف کنند.
کد خبر: ۲۶۹۳۱۷

یک مقام آگاه در صنعت نفت انگلیس گفت، اگر شرایط به همین روال پیش برود، شرکت‌های نفتی انگلیس مجبور به توقف فعالیت‌های خود در دریای شمال خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود سود شرکت شل طی 3 ماه دوم امسال با 66 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به کمتر از 4/2 میلیارد دلار برسد. سود شرکت بریتیش پترولیوم نیز با دو سوم کاهش نسبت به سال قبل به کمتر از 2/4 میلیارد دلار خواهد رسید و سود شرکت بریتیش گاز نیز با بیش‌از 50 درصد کاهش به کمتر از 758 میلیون دلار خواهد رسید.

رونق نسبی در بازار خودروی آمریکا

بلومبرگ: فروش سالانه انواع خودرو و بارکش سبک در آمریکا در ماه جولای برای نخستین بار به رقم 10 میلیون دستگاه خواهد رسید.به گزارش ایسنا، کارشناسان دلیل اصلی رونق یافتن بازار خودروی آمریکا را اجرای برنامه دولت این کشور برای گسترش خرید خودروهای کم‌مصرف در این کشور اعلام کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود، نرخ فروش سالانه خودرو در ماه جولای به رقم 2/10 میلیون دستگاه برسد.در سال‌جاری نرخ فروش سالانه خودرو در آمریکا از رقم 9/9 میلیون دستگاه فراتر نرفته است.

دولت فدرال از اول جولای سال‌جاری برنامه‌ای را به‌اجرا‌درآورد که براساس آن 4500 دلار به متقاضیان جایگزینی خودروهای نو با خودروهای فرسوده برای خرید خودروهای کم‌مصرف پرداخت می‌شود.

درخواست دولت کره برای عدم اخراج کارکنان

رویترز: دولت کره جنوبی روز دوشنبه از کارفرمایان خواست کارکنان قراردادی را اخراج نکنند بلکه آنها را به استخدام دائم خود دربیاورند.

پس از آن که پارلمان کره جنوبی رای‌گیری برای اصلاح قانون کار را تا ماه سپتامبر به تعویق انداخت، لی‌یونگ‌هی، وزیر کار این کشور در کنفرانسی خبری اعلام کرد ما تلاش می‌کنیم شرکت‌ها را ترغیب کنیم کارکنان قراردادی را به استخدام دائم خود دربیاورند. وی خاطرنشان کرد: معافیت‌های مالیاتی برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

براساس تغییرات پیشنهادی در قوانین کار کره جنوبی، مدت زمانی که یک شرکت می‌تواند کارکنان قراردادی یا موقت را در استخدام خود داشته باشد، از 2 به 4 سال افزایش می‌یابد.

دولت کره جنوبی می‌گوید، اصلاح قانون کار، بازار کار را انعطاف‌پذیرتر می‌کند و به کاهش بیکاری فزاینده در این کشور در جریان بحران اقتصادی کمک خواهد کرد.

براساس قوانین قبلی کار در کره جنوبی  که در اول ماه ژوئیه (دهم تیر) منقضی شد  کارفرمایان باید کارکنان قراردادی خود را پس از 2 سال به استخدام دائم خود در می‌آوردند، که عملا به این معنا بودکه کارکنان قراردادی پس از پایان این مدت اخراج و نیروهای جدید جایگزین آنها می‌شدند.

امیدواری آلمانی‌ها به بهبود وضعیت اقتصاد

خبرگزاری فرانسه: براساس تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده، اکثر تاجران و بازرگانان بزرگ آلمانی بر این باورند که بحران مالی و رکود در این کشور پایان یافته است.

تاجران و بازرگانان آلمانی بر این باورند که رشد اقتصادی این کشور طی 12 ماه آینده افزایش خواهد یافت و آینده روشنی در انتظار بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو است.براساس این نظرسنجی که از سوی موسسه تحقیقاتی ارنست یانگ انجام شده، دو سوم شرکت‌های آلمانی بر این باورند که رشد اقتصادی آلمان طی سال 2010 به طور نسبی افزایش خواهد یافت و طی سال 2011 اقتصاد این کشور با شکوفایی و رونق بیشتری همراه خواهد بود. براساس این گزارش، 54 درصد بازرگانان آلمانی نیز بر این باورند که اقتصاد این کشور پس از بحران مالی و اقتصادی، قوی‌تر و قدرتمندتر از قبل از بحران خواهد بود.آلمان با بی‌سابقه‌ترین بحران مالی و رکود اقتصادی از سال 1945 میلادی روبه‌رو است. این نظرسنجی نشانگر افزایش اعتماد تجاری در اقتصاد آلمان طی ماه‌های اخیر است. این در حالی است که دولت آلمان، کاهش رشد اقتصادی این کشور طی سال 2009 را بیش از 6 درصد اعلام کرده است.

خودداری بانک‌های آمریکایی از پرداخت تسهیلات

فارس: یک روزنامه آمریکایی نوشت، شرایط نامطمئن اقتصاد آمریکا موجب شده بانک‌های این کشور تمایل چندانی برای اعطای وام و تسهیلات به متقاضیان نداشته باشند.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، میزان پرداخت وام 15‌بانک بزرگ آمریکا طی 3 ماه دوم امسال کاهش داشته است.

بانک های بزرگ آمریکا شامل جی.پی.مورگان، بانک آمریکا و سیتی گروپ از مهم‌ترین بانک‌هایی هستند که میزان پرداخت وام و تسهیلات خود را طی 3 ماه دوم کاهش داده‌اند.

این در حالی است که بخش عمده‌ای از منابع مالی طرح محرک 787 میلیارد دلاری دولت اوباما برای کمک به بانک‌ها و موسسات مالی هزینه شده است. این 15 بانک بزرگ آمریکا 47 درصد کل پس‌اندازهای بیمه شده آمریکا را در اختیار دارند و تاکنون 5/182میلیارد دلار از منابع مالی طرح نجات اقتصادی را دریافت کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها