گروه جامعه: ساخت‌وسازهای شبانه، آسایش شهروندانی تهرانی را سلب کرده و صداهای بلند ناشی از فعالیت دستگاه‌ها و حرکت خودروهای سنگین حمل مصالح ساختمانی در محله‌های مسکونی، خواب را از چشم پایتخت‌نشینان ربوده است. به گزارش ایرنا، اجازه نیافتن خودروهای سنگین برای تردد در محدوده‌های داخل شهر در ساعات روز باعث شده است رانندگان این خودروها اجبارا مصالح ساختمانی از جمله‌تیرچه بلوک ، آجر سفالی، تیرآهن، میلگرد و سیمان را از حدود ساعت 22 تا بامداد روز بعد به مقصد برسانند. صدای دستگاه تولید سیمان، بلدوزر، جرثقیل و حتی خالی کردن آجر و تیرآهن در ساخت و سازهای بویژه برج‌سازان به حدی است که آرامش شهروندان مجاور محل این‌گونه فعالیت‌ها را بشدت مختل کرده است.
کد خبر: ۲۵۴۱۳۳
شدت آلودگی‌های صوتی ناشی از این ساخت‌وسازها باعث می‌شود برخی مواقع، همسایگان از روی عصبانیت با کارگران، رانندگان و کارفرمایان به مشاجره و حتی درگیری بپردازند.

پاسخ کارفرمایان و فعالان ساخت‌وسازهای شبانه این است که برای انجام پروژه‌های ساختمانی خود مجبورند شب هنگام به کار بپردازند و در غیر این صورت، ادامه فعالیت آنها امکان‌پذیر نیست زیرا ماموران راهنمایی و رانندگی و شهرداری روزها به خودروهای حمل مصالح ساختمانی اجازه تردد نمی‌دهند.

با وجود این، بسیاری از کارفرمایان از ارائه هرگونه راه‌حلی از سوی نهادهای انتظامی برای گشودن این مشکل استقبال می‌کنند تا به این ترتیب، هم فعالیت‌های بخش مسکن بویژه در این دوره رکود مختل نشود و هم آرامش و آسایش شهروندان در شب که حق مسلم آنان است، از بین نرود.

در چنین فضایی، در گوشه و کنار محله‌های مناطق 22 گانه تهران افرادی شبانه به فعالیت‌های مربوط به ساخت‌وساز مشغولند. در اطراف آنان تعداد بسیار بیشتری هم هستند که مجبورند آلودگی‌های صوتی گروه اول را تحمل کنند. کاش در این میان، گروه سومی هم که مسوولیت مدیریت، ساماندهی و ایجاد تعادل میان 2 گروه را به عهده دارد، تنها به نظاره کردن نمی‌ایستاد و در مدیریت شهری خویش، چاره‌ای برای حل این معضل می‌یافت.

چنین پیداست که تاکنون گلایه‌ها و شکایت‌های شهروندان بسیاری از محله‌های شهر برای کاهش مشکلات ناشی از ساخت‌وسازهای شبانه به جایی نرسیده است و باید مسوولان ذی‌ربط برای رفع یا حداقل کاهش این معضل، چاره‌ای اساسی بیندیشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها