جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تردد های مخاطره آمیز و ویراژهای شبانه برخی از خودروها گفت: حرکات مخاطره آمیز خط قرمز پلیس است. طرح ویژه برخورد با تخلفات شبانه با جدیت در دستور کار ماموران پلیس راهور قرار دارد و ماموران با حرکات مخاطره آمیز، ایجاد مزاحمت و سبقت و لایی کشی برابر قانون برخورد می کنند.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۸۸
ویراژ های شبانه خط قرمز پلیس است / کامیون های دودزا فک پلاک می شوند
سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین اظهار داشت: با این گونه حرکات حادثه ساز و مخاطره آمیز مانند ورود ممنوع، عبور از چراغ قرمز، لایی کشی و گشت های شبانه بدون اغماض برخورد می شود.


وی در ادامه گفت: اولویت با تخلفات حادثه ساز است. از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اتخاذ تمهیدات ویژه و تقویت واحدهای محسوس و نامحسوس، به دنبال شکار رانندگان و خودروهای حادثه‌ساز در بزرگراه‌های تهران است.

عابدی در خصوص برخوردهای لازم پلیس با سرعت و سبقت غیرمجاز شبانه اظهار داشت: آنچه ما را نگران کرده بعضی از رفتارهای جوانان در شب‌هاست و در نظر داریم با این اندک متخلفان برخورد کنیم. این درحالی است که خوشبختانه نسبت به سال های گذشته، شاهد کاهش چشم گیری بوده ایم.

وی افزود: اغلب بزرگراه‌های تهران به دوربین مجهز هستند، و در صورت این گونه تخلفات جریمه و عکس را برای صاحب خودرو ارسال می کنیم.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه میزان سهم آلایندگی هوا متعلق به کامیون ها است گفت: ورود و خروج کامیون در روز به جز موارد خاص مانند کامیون های حامل آرد و سوخت و مواد غذایی و ... ممنوع است که این تعداد هم بسیار اندک اند.

وی در ادامه اظهارداشت: متاسفانه به دلیل اینکه سوخت این کامیون ها گازوئیل است شاهد سهم آلایندگی این گونه خودرو هستیم. این در حالی است که سهم موتورسیکلت ها ی دودزا هم کم نیست و همکاران ما روزها با این گونه خودروها و موتورسیکلت ها برخورد می کنند.

عابدی در مورد اقدامات پلیس برای مقابله آلودگی هوا گفت: تنها انتظاری که از پلیس راهور می توان داشت، این است که با خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد کند. البته شب ها نیز با حساسیت خاصی با کامیون های بدون معاینه برخورد می شود. این در حالی است که در خیلی از تقاطع و میادین که حدود 62 نقطه بشمار می رود. همکاران ما مستقر و خودروها را کنترل می کنند. بطوریکه در یک شب 24 مورد فک پلاک کامیون توسط همکاران ما گزارش داده شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: گزارشاتی در دست است که در یک ماه گذشته با 3000 خودرو دودزا برخورد شده است.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص اعزام به تعمیرگاه خودروها یی که فک پلاک شده اند گفت: صاحبان خودروها باید ظرف 10 روز نسبت به تعمیر خودرو و ترخیص پلاک اقدام کنند. و اگر با این پلاک طبق زمان مشخص در شهر تردد کنند توبیخ و به مراجعه قضایی معرفی می شوند.

نعمت الله سوری - جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها