رئیس بیستمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی:

دیابت زمان حاملگی سبب سقط جنین می‌شود

رئیس بیستمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت: بی‌توجهی به کنترل قند خون و ابتلا به دیابت حاملگی سبب سقط جنین، تولد نوزاد چاق، خفگی نوزاد و ناهنجاری‌های جسمی درون رحم می‌شود.
کد خبر: ۲۳۸۳۲۵

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، ایرج خسرونیا به مناسبت برپایی کنگره سالانه این انجمن که 11 تا 15 اردیبهشت 88 در مرکز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود. سخن می‌گفت، تصریح کرد: 5/1 تا 10درصد زنان در موقع حاملگی به این بیماری گرفتار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه علت ایجاد دیابت حاملگی مقاومت سلول‌های بدن زن حامله به انسولین و ترشح هورمونی از جفت است، یادآور شد: در صورت آنکه مقدار قند خون زن حامله بیش از 105 میلی‌گرم درصد باشد. ضروری است مورد مراقبت دقیق و آزمایش‌های مرتب قرار گیرد.
خسرونیا گفت: متاسفانه دیابت حاملگی هم مثل دیابت نوع دوم اکثراً مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد به همین علت در بیشتر روستاها و شهرهای کوچک زنان حامله مبتلا به این بیماری با عوارض ناشی از آن مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیماری دیابت به ویژه دیابت زنان حامله از جمله بیماری‌هایی است که در بیستمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران مورد توجه قرار می‌گیرد و در سمپوزیوم مربوط که توسط چند نفر از استادان برگزار خواهد شد، مورد بحث و هم‌اندیشی قرار می‌گیرد.

به گفته رئیس بیستمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران 160 مقاله که اخرین دست‌ یافته‌های تحقیقاتی محققان دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و بخش‌های تحقیقاتی است به منظور ارایه به این کنگره ارسال شده است که 68 مقاله آن به صورت سخنرانی و 80 مقاله به صورت پوستر ارایه خواهد شد.

این کنگره از تاریخ 11 تا 15 اردیبهشت 88 در سالن همایش‌های رازی با حضور بیش از2 هزار نفر از متخصصان داخلی و فوق تخصص‌های مربوط برگزار و در کنار آن نمایشگاهی از آخرین وسایل پزشکی و دارویی عرضه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها