کد خبر: ۲۳۲۵۹۲

فهمیدن علت گریه نوزاد ممکن است در آغاز دشوار باشد ولی والدین خیلی زود یاد خواهند گرفت که چگونه نیاز‌های کودک خود را پیش‌بینی کنند. دلایل زیر شایع‌ترین دلایل گریه نوزاد هستند و نوزاد با گریه خود در واقع می‌خواهد مشکلش را به شما بفهماند:

گرسنگی: وقتی یاد بگیرید که نشانه‌های گرسنه بودن کودک خود (مثل نق‌نق کردن، سر و صدا راه انداختن و دنبال پستان مادر گشتن هنگامی که او را در آغوش می‌گیرید) را بشناسید مشکلاتتان در سیر کردن او قبل از این‌که گریه کند کمتر می‌شود.

خیس کردن پوشک: نگذارید این عامل بدن نوزادتان را بسوزاند.

سرما و گرما: (به عنوان قاعده هر چند تا که خودتان لباس پوشیده‌اید و از نظر دما احساس راحتی می‌کنید باید یک لایه بیشتر به کودک شیرخوارتان بپوشانید) پوشک او را به سرعت عوض کنید که یخ نکند.

بغل کردن: نوزادان بعد از شیر خوردن، آروغ زدن و عوض شدن دوست دارند که شما آنها را در آغوش بگیرید و بوی شما و صدای قلبتان را حس کنند.

خستگی: گاهی کودک بعد از گذراندن یک روز تعطیل در میان افراد خانواده و بستگان یا در انتهای هر روز ظاهراً بدون دلیل و بیش از حد طبیعی گریه می‌کند. نوزادان براحتی از افراد جدید و محیط‌های جدید خسته می‌شوند. او در چنین شرایطی نیاز به محیطی آرام و خلوت دارد.

بیماری: اگر با وجود رفع تمام این موارد کودک همچنان گریه می‌کند درجه حرارتش را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید مریض نیست، اما بعضی اوقات دست آخر هم نمی‌فهمید چرا کودکتان گریه می‌کند. بعضی اوقات کودکان گریه می‌کنند و بسادگی نمی‌شود آرامشان کرد. این گریه کردن ممکن است از چند دقیقه گریه شدید تا کولیک کامل طول بکشد. کولیک عبارت است از گریه غیر قابل تسکین بمدت 3 ساعت در روز و حداقل 3 روز در هفته. تمام کارهای قبلی را امتحان کنید و سپس استفاده از ریتم و موزیک ملایم، لالایی و یا یک صدای یک نواخت قرار دهید. تکان تکان دادن و راه رفتن، مالیدن شکم و مالیدن پشت و گاه پستانک می‌تواند او را آرام‌تر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها