طول جاده رشت به سنگر فقط 13 کیلومتر است، اما در همین 13 کیلومتر 59 پیچ خطرناک سر راه مسافران قرار دارد. بـه گـزارش مـهر، وجود جاده‌های پر پیچ و خم در مسیرها و جاده‌های استان‌های شمالی کشور بدیهی است، اما جاده رشت به سـنـگـر بـه دلـیـل عرض کـم و پر پیچ و خم بودن یکی از جاده‌های حادثه‌ساز استان گیلان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۱۷۰۴۷

به طور متوسط در هر کیلومتر حدود پنج پیچ وجود دارد که این پــیــچ‌هـا تـاکـنـون باعث به وجود آمدن حوادث دلخراش زیادی شده‌اند.

ساکنان حاشیه این مسیر می‌گویند، برای تعریض و بهسازی این جاده به رئیس جمهوری و تمامی مسوولان استانی نامه نوشته‌اند، ولی تنها جوابی که گرفته‌اند این بوده: «اعتبار کافی برای این کار وجود ندارد.»

این مسیر در سال 62 آسفالت شده و تاکنون برای بهسازی و حذف 59 قوس خطرناک آن اقدام موثری انجام نشده است.

معاون راهداری اداره کل راه و ترابری گیلان نیز  با بیان  این که مسیرهای ورودی شهر رشت بهسازی می‌شوند، گفت: هم اکنون مسیر رشت به پیر بازار، رشت به لاکان و رشت به جیرده در حال بهسازی است.

محمدرضا نازکار با اشاره به این که جاده رشت به سنگر در آینده نـزدیـک بـهـسـازی مـی‌شـود، افـزود: اولـویـت بندی بهسازی این مسیرها براساس بار ترافیکی و موقعیت سیاسی و اجتماعی انجام می‌شود.

وی با تایید این نکته که جاده رشت به سنگر در طول 13 کیلومتر دارای 59 قـوس اسـت، خـاطـرنشان کرد: به مرور و در حد توان راهداری استان، بسیاری از شعاع قوس‌های این جاده بهسازی و تـغـیـیر کرده است.نازکار همچنین حداکثر سرعت در این گونه جاده‌ها  را 70 کیلومتر اعلام کرد و افزود: هم اکنون این مسیر در حد یـک جـاده فرعی دارای مشخصات فنی لازم بوده و کلیه علائم استاندارد نیز در این جاده نصب شده است.

وی ادامه داد: سه راهی کنف کار که جاده موجود رشت به سنگر را به بزرگراه رشت  ـ‌  امامزاده هاشم (ع) وصل می‌کند، کاملا ایمن و بـهـسـازی شـده اسـت.مـعـاون راهـداری راه و تـرابری گیلان ابراز امـیـدواری کـرد: به تناسب توان داخلی اداره کل راه و ترابری و اعتبارات جاری که برای راهداری عملیات کل استان در اختیار داریــم، قــطـعا برای این جاده برنامه داشته و داریم و بزودی این برنامه‌ها اجرایی می‌شود.


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها