به طور متوسط در هر کیلومتر حدود پنج پیچ وجود دارد که این پــیــچهـا تـاکـنـون باعث به وجود آمدن حوادث دلخراش زیادی شدهاند.
ساکنان حاشیه این مسیر میگویند، برای تعریض و بهسازی این جاده به رئیس جمهوری و تمامی مسوولان استانی نامه نوشتهاند، ولی تنها جوابی که گرفتهاند این بوده: «اعتبار کافی برای این کار وجود ندارد.»
این مسیر در سال 62 آسفالت شده و تاکنون برای بهسازی و حذف 59 قوس خطرناک آن اقدام موثری انجام نشده است.
معاون راهداری اداره کل راه و ترابری گیلان نیز با بیان این که مسیرهای ورودی شهر رشت بهسازی میشوند، گفت: هم اکنون مسیر رشت به پیر بازار، رشت به لاکان و رشت به جیرده در حال بهسازی است.
محمدرضا نازکار با اشاره به این که جاده رشت به سنگر در آینده نـزدیـک بـهـسـازی مـیشـود، افـزود: اولـویـت بندی بهسازی این مسیرها براساس بار ترافیکی و موقعیت سیاسی و اجتماعی انجام میشود.
وی با تایید این نکته که جاده رشت به سنگر در طول 13 کیلومتر دارای 59 قـوس اسـت، خـاطـرنشان کرد: به مرور و در حد توان راهداری استان، بسیاری از شعاع قوسهای این جاده بهسازی و تـغـیـیر کرده است.نازکار همچنین حداکثر سرعت در این گونه جادهها را 70 کیلومتر اعلام کرد و افزود: هم اکنون این مسیر در حد یـک جـاده فرعی دارای مشخصات فنی لازم بوده و کلیه علائم استاندارد نیز در این جاده نصب شده است.
وی ادامه داد: سه راهی کنف کار که جاده موجود رشت به سنگر را به بزرگراه رشت ـ امامزاده هاشم (ع) وصل میکند، کاملا ایمن و بـهـسـازی شـده اسـت.مـعـاون راهـداری راه و تـرابری گیلان ابراز امـیـدواری کـرد: به تناسب توان داخلی اداره کل راه و ترابری و اعتبارات جاری که برای راهداری عملیات کل استان در اختیار داریــم، قــطـعا برای این جاده برنامه داشته و داریم و بزودی این برنامهها اجرایی میشود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین هشدار داد
حسن هانیزاده در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
گیتی خامنه از دغدغههای محیطزیستیاش میگوید
علی داوودی و پدرش در تحریریه روزنامه «جامجم»:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین هشدار داد