وسعت کم و مهمانپذیر بودن استان گیلان، ضرورت افزایش متناسب جایگاه‌های عرضه سوخت را اجتناب ناپذیر می کتد شرکت‌های خصوصی بایددر این زمینه پیش‌قدم شوند.
کد خبر: ۹۴۵۲۹۸
توزیع نامتوازن جایگاه‌های عرضه سوخت

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گیلان، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان نگهداشت و توزیع را از اهم وظایف این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای خدمت رسان و زیر مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران دانست و گفت: این شرکت سوخت‌رسانی درکلیه بخشهای صنعتی، خانگی، اصناف، کشــــاورزی، حمل ونقل (زمینی، هوائی، دریایی) در استان و همچنین تامین بخشی از فرآورده های مصرفی استانهای همجوار مازندران، قزوین و زنجان را بر عهده دارد .

علی اصغر عباسی از توزیع روزانه بالغ بر 5/2 میلیون لیتر بنزین معمولی، 150 هزار لیتر بنزین سوپر، یک میلیون متر مکعب cng در جایگاههای استان خبر داد که از طریق 178 باب جایگاه عرضه سوخت عملیات توزیع را به انجام می رسانند . که البته در ایام تعطیلات و افزایش تعداد سفرها، بعضاً مصارف بنزین تا دو برابر در شرایط عادی افزایش می یابد .

وی ضمن تقدیر از استاندار و نمایندگان مجلس برای رشد فرآیند گازرسانی در استان ، گیلان را در استفاده از cng و صنعت سبز پیشتاز در کشور اعلام کرد و گفت : با هزینه های بالا و سرمایه گذاریهایی که دولت برای تامین آسایش مردم در قالب گازرسانی انجام داده خانوارهایی که در حوزه گازرسانی هستند باید برای بهره برداری ازاین نعمت هر چه سریعتر زیر ساختها را فراهم کنند و تا آن زمان تحت پوشش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای دریافت سوخت خواهند بود .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان مساعدت به افراد کم بضاعت و یا اشخاصی که مشکلات نظام مهندسی دارند را در اولویت برنامه های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان خواند و اظهار داشت : به این افراد برای تبدیل سوخت فرصت مناسب داده می شود تا هرچه سریعتر اقدام به استفاده از سوخت پاک نمایند اما ادامه این روند در دراز مدت در صورت قصور و کوتاهی مصرف کنندگان بدلیل وجود گاز در دسترس آن ها امکان پذیرنمی باشد و مصرف کنندگان موظف به اقدام بموقع می باشند .

عباسی همچنین درخصوص وضعیت ترافیک جایگاههای CNG استان با عنوان اینکه در حال حاضر 96 باب جایگاه CNG در گیلان فعال است، گفت : در CNG دو بحث تعداد و پراکندگی مطرح می شود که در حال حاضر استان از حیث جایگاهها اشباح است اما اگر در برخی نواحی مشاهده می شود که صف های بیشتری داریم به دلیل پراکندگی نامتوازن جایگاههاست ، لذا اولویت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مکان نمایی مطلوب است که هم ترافیکی که بعضاً در جاههایی مشاهده می شود رفع و هم برای سرمایه گذاران بخش خصوصی سود دهی داشته باشد .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان تصریح کرد: از مجموع 178 باب جایگاه سوخت‌رسانی استان تنها پنج مورد شرکتی بوده که این تعداد نیز توسط سازمان خصوصی سازی و در راستای الزامات اصل 44 قانون اساسی در حال واگذاری به بخش خصوصی است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها