مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: چنانچه شهروندان گوشت و مرغ مورد نیاز خود را از محل‌های مجاز تهیه کنند ، ما سلامت آن را تضمین می‌کنیم.
کد خبر: ۱۶۶۶۸۱

به گزارش ایسنا ، دکتر اکبر حسینی با بیان این که سازمان دامپزشکی وظیفه مقابله و ریشه کنی بیماری‌های دام و طیور و آبزیان و کنترل و ریشه کنی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را یر عهده دارد، عوامل بیماری زا در انسان را بیش از هزار و 700 مورد عنوان داشت و افزود: حدود 800 عامل منشاء حیوانی دارند که بیماری‌هایی همچون جنون گاوی‌هاری و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را ایجاد می‌کنند.

وی با بیان این که سال گذشته برای اولین بار طرح فراگیر واکسیناسیون تب مالت در استان انجام شد، گفت: اصفهان در واگذاری فعالیت‌های دامپزشکی به بخش خصوصی در کشور پیشرو بوده است و هم اینک 120 کلینیک، 100 واحد داروخانه 30 واحد آزمایشگاه و 40 واحد مایه کوبی در استان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به این که با حمایت استانداری کشتارگاه‌های فرسوده و قدیمی استان تعطیل شده‌است، از شهروندان خواست تا به منظور تضمین سلامتی دام‌ها، آن‌ها را از کشتارگاه‌های مجاز تحویل بگیرند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در سال گذشته چند مورد گزارش تلفات پرندگان مهاجر را داشتیم که در بازرسی‌های ما نشانه‌ای از بیماری مشاهده نشد.

وی تصریح کرد:‌ متاسفانه در برخی موارد شهروندان ارتباط نزدیکی با این پرندگان دارند و حتی آن‌ها را برای نگهداری به خانه می‌برند که باید در این مورد یک کار آموزشی صورت بگیرد.

او با بیان این که اصفهان تنها استانی است که مجوز صادرات گوشت قرمز را دارد، افزود: این صادرات بیشتر به منظور مصرف حجاج ایرانی به کشور عربستان صورت می‌گیرد.

دکتر حسینی اصفهان را دارای مقام سوم در صادرات عسل برشمرد و گفت:‌ از نظر تولید گوشت مرغ نیز خودکفاییم و 40 درصد گوشت مرغ تولیدی را صادر می‌کنیم.

وی در خصوص کنترل قیمت گوشت مرغ گفت: متاسفانه با وجود دو هزار واحد تولید گوشت مرغ در استان و خودکفایی در این زمینه، هنوز نتوانسته ایم برنامه‌ریزی درستی به منظور هماهنگی تولید و مصرف در طول سال داشته باشیم.

او با بیان این که اصفهان دانشکده‌ دامپزشکی ندارد، افزود: هنوز در برخی نقاط استان به فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی نیازمندیم که در صورت تقاضای افراد، علاوه بر صدور پروانه به آنها تسهیلاتی نیز داده می‌شود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها