وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

اجرای طرح رتبه بندی معلمان

گرچه وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح رتبه بندی معلمان به تناسب پیشرفت تحصیلی دانش آموزانشان خبر داده است ، اما در این ابراز نظر نکته ای سوال برانگیز وجود دارد که چطور ممکن است در مدرسه ای که دانش آموزان از ساده ترین امکانات آموزشی و حتی فضای کافی برای تحصیل بی بهره اند، معلمی بتواند از وسایل کمک آموزشی و روش های خلاقانه استفاده کند تا امتیازی نصیبش شود. وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح رتبه بندی معلمان متناسب با مقاطع تحصیلی مختلف خبر داد و اعلام کرد: معلمان به تناسب پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ، رویکردهای پژوهشی ، خلاقیت و نوآوری ، فعالیت های فناورانه و مهارتی و همچنین پیشرفت در حوزه های آموزشی و تربیتی رتبه بندی می شوند و به آنها امتیاز تعلق می گیرد.
کد خبر: ۱۶۱۷۷۳

علی احمدی در حاشیه گردهمایی معاونان پژوهشی سازمان های آموزش و پرورش سراسر کشور ضمن بیان این مطلب گفت : در نظام ارزشیابی دانش آموز و معلم باید همه ساعت های تربیتی و اهدافی که برای آموزش و پرورش تعیین شده در نظر گرفته شود و کارنامه یکساله معلمان ، مملو از همه ارزش هایی باشد که می خواهیم توسط آموزش و پرورش اجتماعی و در جامعه نهادینه شود.

رفع محدودیت تملک زمین برای فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر راهکارهای اندیشیده شده برای حل مشکل مسکن فرهنگیان ، با تاکید بر این که راهبردهای مختلفی در این زمینه در حال پیگیری است ، اظهار کرد: تا زمانی که این راهکارها جنبه اجرایی پیدا نکند، صلاح نیست اعلام شود.

وی تصریح کرد: البته توصیه من به فرهنگیانی که فاقد مسکن تملکی هستند، این است که حتما برای تملک زمین های 99ساله ثبت نام کنند؛ چرا که آیین نامه واگذاری این زمین ها تا حدی تغییر کرده و محدودیت هایی که در آن برای ثبت نام فرهنگیان اعم از سقف حقوقی تعیین شده بود، برطرف شده است و بخشنامه این تغییرات نیز بزودی از سوی وزارت مسکن و شهرسازی اعلام می شود.

علی احمدی همچنین تاکید کرد: تلاش می کنم که فرهنگیان در اولویت واگذاری زمین های 99ساله قرار گیرند.

نبود توازن در نیروی انسانی

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به طرح ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت : رسیدگی به مسائل منابع انسانی آموزش و پرورش جهات مختلفی دارد، اما در مجموع برقراری توازن در نیروهای انسانی این دستگاه که در مناطق مختلف آموزشی پراکنده اند، نیاز عمده این حوزه محسوب می شود.

وی در تشریح مشکلات مربوط به فقدان توازن در نیروی انسانی آموزش و پرورش عنوان کرد: هم اکنون در برخی مناطق آموزشی به دلیل کمبود ظرفیت برای بهره وری ، نیروهای ارزشمند در اختیار دفتر مدرسه قرار می گیرند و این در حالی است که در برخی مناطق دیگر، کلاس های درس به دلیل فقدان معلم تعطیل می شوند و دانش آموزان بدون راهنما باقی می مانند.

علی احمدی با تاکید بر ضرورت تغییر مقررات در حوزه نقل وانتقال نیروی انسانی و فراهم کردن تسهیلات در این زمینه توسط مراجع حقوقی و قانونی تصریح کرد: باید مکانیزم های انگیزشی برای معلمان تعریف شود تا رسیدن به توازن نیروی انسانی و در نتیجه آن عدالت آموزشی محقق شود.

وی اعلام کرد: در این زمینه مسوولان دست اندرکار در وزارت آموزش و پرورش ، کارگروه های مطالعاتی تشکیل داده اند و این برنامه به مرور اجرایی خواهد شد.

بافت دولتی موجود در اداره مدارس رقابت را کشته است

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به نحوه اداره مدارس به صورت تعاونی و پیمانی اظهار کرد: هم اکنون منابع بسیاری برای اداره مدارس مصرف می شود و این در حالی است که نه والدین ، نه دانش آموزان و نه مسوولان هیچ کدام رضایت کافی از وضع موجود ندارند.

وی با بیان این که هم اکنون بین 600هزار تا یک میلیون تومان به ازای هر دانش آموز در آموزش و پرورش هزینه می شود، خاطرنشان کرد: برای این که بتوانیم اثربخشی لازم را در آموزش و پرورش بیشتر کنیم ، باید مکانیزمی رقابتی بین مدارس ایجاد شود؛ چرا که بافت دولتی موجود برای اداره مدارس نه تنها پذیرای چنین رقابتی نیست ، بلکه رقابت های موجود را نیز از بین برده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها