نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، رمز پیروزی انقلاب اسلامی را تلاقی اراده مردم و امام در پرتو عنایات خداوند دانست و گفت: اگر سعادتی نصیب مردم می شود از تلاقی این دو اراده و تصمیم است و همین مسئله سبب استمرار انقلاب در کوران حوادث از گذشته تاکنون بوده است.
کد خبر: ۱۵۷۶۸۹

  به گزارش مهر، حجت الاسلام سید حسن خمینی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که به مناسبت سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران اسلامی در مرقد مطهر حضرت امام برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه سالروز ورود امام به ایران بی شک یکی از بزرگترین روزها در تاریخ این سرزمین است، گفت: روز 12 بهمن 57 روزی بود که امام با اراده پولادین خود به این سرزمین آمد و این روز بی شک برای همه ما و تاریخ به یادماندنی است.

وی با یادآوری حوادث و رویدادهای انقلاب در بهمن 57 افزود: وقتی تاریخ 12 بهمن را ورق می زنیم انسان تردید نمی کند که در آن روزگار دشمنان ملت ما هیچ کدام به هیچ نحو نمی خواستند امام به ایران بازگردد.در آن زمان دسیسه های بسیاری هم شد و دشمنان انقلاب حتی برخی کسانی که در کشور در جرگه انقلاب قرار گرفته بودند را نیز اقناع کردند تا با امام صحبت کنند تا به ایران نیایند. دشمنان انقلاب حتی وعده برگزاری انتخابات آزاد دادند.

به گفته حسن خمینی، همه این وعده ها برای این بود که امام به ایران نیاید. در آن زمان یک اراده وسیع در دل همه دشمنان انقلاب شکل گرفته بود که آمدن امام به ایران را به تأخیر بیندارد.

حتی دولت وقت، فرودگاه را بست و تهدید به انفجار
هواپیمای حامل ایران کرد، چون می دانستند آمدن امام به ایران چه اتفاقاتی را شکل خواهد داد.

وی ادامه داد: اما در این روز (12 بهمن) اراده ملت بر چیز دیگری تعلق گرفت و آن این بود که امام باید وارد ایران شود.

تولیت آستان امام (ره) ادامه داد: این اراده توده های مردم است که این گونه هر جریانی را مقابل انقلاب ایستاد ، منکوب و سرکوب کرد. این نمایش یک اراده است.

یک بند تسبیحی است که تمام مهره های این سرزمین را به هم بافته و گره زده است. روز 12 بهمن این اراده ملت بود که همه را به یک شعار رساند و آن این بود که امام باید بازگردد.

حضور اراده مردم

 

فرزند یادگار حضرت امام (ره) یادآور شد: در طول دوره انقلاب و دفاع مقدس هر جا اراده مردم حضور پیدا کرد به تعبیر رهبر معظم انقلاب مانند یک رودخانه همه خاشاک را شسته و به کنار برده است. همین اراده پس از رحلت امام، خلاء وجود ایشان را در جامعه حل کرد.

سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه اراده مردم یکی از راهگشاترین مسائل برای حل مشکلات جامعه است، گفت: ما در کنار این اراده، اراده امام در بازگشت به ایران را شاهد بودیم. وقتی به تاریخ نگاه می کنیم می بینیم این تصمیم چقدر شجاعانه بوده است. این کم داستانی نیست. آن روز هنوز ارتش شاهنشاهی در کشور وجود داشت. زمانی که امام وارد فرودگاه شد هنوز ارتش رژیم شاه در فرودگاه حضور داشت و امکان سوء قصد به امام نیز وجود داشت.

وی ادامه داد: ما شجاعت امام را در مراحل مختلف انقلاب مشاهده کرده ایم. وقتی امام اراده می کرد و تشخیص می داد ، همواره بر اراده خود پافشاری می کرد و رهبری داهیانه ایشان نیز از همین جا نشأت می گیرد. وجهه ممیزه امام با سایر افرادی که در طول تاریخ در ایران تأثیرگذار بودند، علاوه بر شجاعت و اراده، تشخیص درست بود.

نوه امام راحل با بیان اینکه ما در طول تاریخ انقلاب با نقاط درخشانی از اراده و تصمیمات امام مواجه هستیم، با توضیح مثالی توضیح داد: شب 22 بهمن 57 بزرگان انقلاب از امام خواستند تا از مردم بخواهند تا به خیابان ها نیایند چون حکومت نظامی برپا شده است، اما امام به درستی تشخیص داد و حضور مردم در شامگاه 22 بهمن 57 تیر خلاصی برای رژیم شاهنشاهی بود.

تولیت آستان مقدس امام (ره) افزود: اراده پولادین اینکه امروز باید حصر آبادان شکسته شود و باید در جنگ ایستادگی کرد ، از ویژگی های امام بود. تصمیمات شجاعانه امام در دوران صلح و پس از پایان جنگ را همه مشاهده کردیم. این اراده امام بود که در هر نقطه ای وقتی با اراده مردم گره خورد، راهگشا شد.

سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه رمز پیروزی انقلاب تلاقی اراده مردم وامام در پرتو عنایات حضرت باری تعالی است ، گفت: اگر سعادتی نصیب مردم می شود از تلاقی این دو اراده و تصمیم است. نتیجه پیروزی انقلاب و استمرار آن داشتن مردمی شجاع و پیرو امام و امامی دشمن شناس و با درایت است.

فرزند یادگار حضرت امام (ره) ادامه داد: آن روز اراده دیگری در پیروزی انقلاب نقش داشت که اگر از او سخن نگوییم ،

حقیقت انقلاب را نشناخته ایم. انقلاب ما تفاوتی با سایر انقلاب های دیگر دارد و آن نقش خدا ، پیامبر ، امیرالمومنین و نقش محرم در این انقلاب است. اگر جز این اراده تحقق پیدا کرده بود، اینگونه دل ها به هم نزدیک نمی شد و چنین رهبری به چنین تعلق ملتی نمی گرفت و چنین ملتی برای چنین رهبری خلق نمی شد.

وی با تأکید بر اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ما شاهد احیای تمدن معنوی جهان بودیم، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دینداری در جهان یک حادثه عقب افتاده ای بود. در آن زمان هر کسی که عالم بود، باید از دین گریزان می شد. نقشی که انقلاب در بیداری معنویت، دین و بیداری اسلامی داشت یکی از نقاط درخشان این انقلاب است که شاید ده ها سال دیگر بتوان آن را تحلیل کرد.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره)، با بیان اینکه روز 12 بهمن روزی بود که تصمیم کسانی که برای کشور ما تصمیم می گرفتند، باطل شد، گفت: در این روز ما شاهد این بودیم که مردم بر سرنوشت خود حاکم شدند.

لازمه پیروزی انقلاب ، تداوم آن هست

سید حسن خمینی با بیان اینکه شرط پیروزی انقلاب، شرط تداوم آن هم هست، گفت: انقلاب پیروز شد و امروز هم در آستانه سی امین سال انقلاب اگر رمز بقایی برای این انقلاب متصور است آن است که لحظه ای خود را موثر در دنیا ندانیم و خداوند باری تعالی را با همه عظمتش صاحب این انقلاب بدانیم. هر منیتی که در مسیر انقلاب پیش آید، بدانیم از رمز پیروزی انقلاب خارج شده ایم. هر جا من، رفیق من و جناح من آمد بدانید از مسیر حقیقت انقلاب خارج شده ایم.

وی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب را یکی از شایسته ترین شاگردان امام که عمری را به شهادت همه، دلباخته امام و اندیشه امام سر کردند و در مسیر امام گام برداشتند، توصیف کرد و گفت: پس از امام (ره)، بحمدالله تدبیر امور به دست باکفایت ایشان ادامه دارد.

سید حسن خمینی با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، ابراز امیدواری کرد که امسال نیز همچون سال های گذشته اراده مردم و نظام در ادامه مسیر شکوهمند امام و انقلاب اسلامی به منصه ظهور برسد.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن انتخابات مجلس هشتم، گفت: انشاءالله هم عموم مردم و هم دست اندارکاران امر انتخابات با شور و نشاط زمینه حضور پررنگ و یکی از مظاهر اراده ملت را فراهم کنند و هرچه زمینه تحقق اراده ملت در این انتخابات بیشتر فراهم شود ، قطعا در مسیر بهبود و تقویت اندیشه امام و  انقلاب اسلامی است.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها