بقائی: ایران با همه اهرم‌های خود اجرای تعهدات طرف مقابل را پیگیری می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اصل «تعهد در برابر تعهد» اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد دقیق اجرای مفاد یادداشت تفاهم خاتمه جنگ، از تمامی ظرفیت‌ها و اهرم‌های خود برای اطمینان از اجرای تعهدات طرف مقابل استفاده خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اصل «تعهد در برابر تعهد» اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد دقیق اجرای مفاد یادداشت تفاهم خاتمه جنگ، از تمامی ظرفیت‌ها و اهرم‌های خود برای اطمینان از اجرای تعهدات طرف مقابل استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۱۵۵۶۹۴۱

به گزارش جام جم آنلاین، اسماعیل بقائی در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هیأت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران پس از انجام گفت‌وگوهای فشرده درباره اجرای مفاد یادداشت تفاهم خاتمه جنگ مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵، سوئیس را به مقصد تهران ترک کرد.

وی افزود: این مذاکرات از صبح یکشنبه ۳۱ خرداد در منطقه «لیک لوسرن» سوئیس آغاز شد و تا ساعات اولیه بامداد دوشنبه اول تیرماه ادامه داشت. گفت‌وگوها با تمرکز بر بندهای ۱، ۵، ۱۰ و ۱۱ یادداشت تفاهم برگزار شد.

بقائی با اشاره به بیانیه مشترک کشورهای میانجی، یعنی قطر و پاکستان، اظهار کرد: بر اساس این بیانیه که با مشورت ایران و آمریکا تدوین شد، سازوکارهای اجرایی برای نظارت بر اجرای مفاد یادداشت تفاهم پیش‌بینی شده و مقرر شده است گفت‌وگوها در سطوح کارشناسی و فنی برای پیشبرد اجرای مؤثر تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی ادامه یابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد: طبق بند ۱۳ یادداشت تفاهم، آغاز مذاکرات برای دستیابی به توافق نهایی، منوط به شروع و تداوم اجرای بندهای ۱، ۴، ۵، ۱۰ و ۱۱ است. توافق‌های صورت‌گرفته در این نشست، به‌ویژه در زمینه خاتمه جنگ و عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در لبنان، ایجاد سازوکار کنترل منازعه، تداوم صادرات نفت و محصولات پتروشیمی ایران و آزادسازی دارایی‌های مسدودشده کشور، می‌تواند روند اجرای تعهدات متقابل را تسهیل کند.

بقائی در پایان تأکید کرد: مبنای کار، «تعهد در برابر تعهد» است و جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد اجرای تعهدات طرف مقابل، از همه اهرم‌های خود برای اطمینان از اجرای این تعهدات بهره خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها