ابوذر ابراهیم مطرح کرد:

از برنامه‌ریزی تا جریان‌سازی | معماری رسانه‌ای جشنواره پنجم پژواک

از ماه‌ها قبل از آن‌که نام «پژواک» دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد، تیم اطلاع‌رسانی و تبلیغات جشنواره پنجم پژواک کارش را آغاز کرده بود؛ مسیری که از طراحی هویت بصری و چیدمان پیام‌های کلیدی شروع شد و امروز به یکی از منسجم‌ترین روایت‌های رسانه‌ای حوزه صدا تبدیل شده است. ابوذر ابراهیم، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات جشنواره از پشت‌صحنه یک کار تخصصی گفت؛ کاری که قرار است پژواک برنامه‌های رادیویی را تا قلب مخاطبان برساند.
از ماه‌ها قبل از آن‌که نام «پژواک» دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد، تیم اطلاع‌رسانی و تبلیغات جشنواره پنجم پژواک کارش را آغاز کرده بود؛ مسیری که از طراحی هویت بصری و چیدمان پیام‌های کلیدی شروع شد و امروز به یکی از منسجم‌ترین روایت‌های رسانه‌ای حوزه صدا تبدیل شده است. ابوذر ابراهیم، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات جشنواره از پشت‌صحنه یک کار تخصصی گفت؛ کاری که قرار است پژواک برنامه‌های رادیویی را تا قلب مخاطبان برساند.
کد خبر: ۱۵۳۳۲۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، ابوذر ابراهیم، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات پنجمین جشنواره ملی برنامه‌های رادیویی پژواک درباره روند اطلاع‌رسانی و تبلیغات جشنواره از چه زمانی و با چه رویکردی آغاز شده؟ گفت:ما از چندین ماه قبل، یعنی حتی پیش از نهایی شدن آیین‌نامه‌ها و فراخوان رسمی، کار را شروع کردیم. اطلاع‌رسانی یک جشنواره فقط انتشار خبر نیست؛ ساختن یک انتظار و تصویر ذهنی درست است؛ بنابراین از همان ابتدا، تیم ما با رویکردی برنامه‌محور وارد شد و نقشه‌ای جامع برای محتوا، رسانه و پیام طراحی کرد. این نقشه شامل زمان‌بندی دقیق، تفکیک گروه‌های مخاطب، طراحی کلیدواژه‌های مرکزی و همچنین ایجاد مسیر‌های مختلف برای انتقال پیام بود.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات جشنواره پژواک درباره اینکه در این چند ماه، اولویت اصلی کمیته چه بوده است؟ توضیح داد: اولویت ما ایجاد انسجام و استمرار بوده. وقتی درباره جشنواره‌ای ملی و تخصصی صحبت می‌کنیم، پراکندگی پیام می‌تواند آسیب‌زا باشد. در مرحله اول، هویت بصری و ادبیات ارتباطی جشنواره را یکسان‌سازی کردیم. بعد وارد مرحله تبیین شدیم؛ یعنی توضیح دقیق اینکه چرا برنامه‌سازان باید آثارشان را ارسال کنند، جشنواره چه ویژگی‌هایی دارد و چه دستاوردی برای رادیو خواهد داشت. در مرحله سوم، به سمت جریان‌سازی رفتیم؛ تولید گزارش‌های اختصاصی، گفت‌و‌گو با چهره‌های رادیویی و ساخت بسته‌های چندرسانه‌ای.

وی درباره اینکه رسانه‌های مختلف چگونه در این فرآیند مشارکت داشته‌اند؟ بیان کرد:حضور هوشمندانه و هدفمند در رسانه‌ها برای ما حیاتی بود. با شبکه‌های مختلف رادیویی ارتباط مستمر برقرار کردیم تا پیام جشنواره از زبان خود رادیویی‌ها منتشر شود. همین‌طور رسانه‌های برخط، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی نقش مهمی داشتند. ما به‌جای رویکرد تبلیغاتی مستقیم، از مدل «روایت‌محور» استفاده کردیم؛ یعنی رسانه‌ها نه به‌عنوان ابزار، بلکه به‌عنوان شریک محتوایی وارد شدند.

ابراهیم در پاسخ به این سئوال که یکی از چالش‌های اصلی در جشنواره‌های رادیویی، دیده‌شدن تلاش پشت صحنه است. شما در این مورد چه برنامه‌ای دارید؟ تاکید کرد: درست است. بخش بزرگی از زحمت برای تولیدات رادیویی، دیده نمی‌شود. ما در این دوره تصمیم گرفتیم توجه بیشتری به معرفی گروه‌های تولید، صدابرداران، کارگردانان هنری و پژوهشگران داشته باشیم. در بسته‌های اطلاع‌رسانی اخیر، افراد کمتر دیده‌شده، اما اثرگذار را معرفی کردیم و این روند تا زمان برگزاری جشنواره ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
سه‌گانه فرصت در آسیای مرکزی

سفیر کشورمان در عشق‌آباد در گفت‌وگو با «جام‌‌جم» ابعاد مختلف سفر رئیس‌جمهور به ترکمنستان و قزاقستان را تشریح کرد

سه‌گانه فرصت در آسیای مرکزی

رویش زندگی از دل مرگ

همزمان با موافقت معاون رئیس‌جمهور با اهدای عضو ۲ فرزندش،در گفت‌وگو با دکتر امید قبادی، نایب‌رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان، چالش‌های این حوزه را بررسی کردیم

رویش زندگی از دل مرگ

نیازمندی ها