شرکت متا در حالی از این ابزار رونمایی کرد که این ویژگی بهعنوان راهی برای بهروزماندن با دوستان از طریق فراهم کردن امکان اشتراکگذاری آخرین مکان فعال کاربران، معرفی شده است. این ابزار شبیه به ویژگی «نقشه اسنپ» (اسنپمپ) است که به افراد اجازه میدهد ببینند دوستانشان از کجا پست میگذارند.
متا اعلام کرده که اشتراکگذاری مکان در این ویژگی غیرفعال است، مگر اینکه کاربران آن را انتخاب کنند. با این حال چند کاربر شبکههای اجتماعی در پستهایی نوشتند که نگران این موضوع هستند. یکی از کاربران در سرویس میکروبلاگینگ تردز متا، در پستی تاکید کرد: باورم نمیشود اینستاگرام یک ویژگی نقشه راهاندازی کرده است که مکان همه را بدون هیچ هشداری افشا میکند. یکی دیگر از کاربران تردز نوشت: نگران این است که بازیگران بد بتوانند با جاسوسی از دیگران از ویژگی نقشه سوءاستفاده کنند. آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در پاسخ به اعتراض کاربران این تصور را که ویژگی نقشه موقعیت مکانی افراد را برخلاف میلشان فاش میکند رد کرد. او در تردز نوشت: ما همهچیز را دوباره بررسی میکنیم اما تاکنون بیشتر بهنظر میرسد مردم سردرگم شدهاند و فرض میکنند که چون میتوانند هنگام بازکردن نقشه، خودشان را روی نقشه ببینند، دیگران نیز میتوانند آنها را ببینند. ما همهچیز را بررسی میکنیم تا مطمئن شویم هیچکس بدون تصمیم صریح، موقعیت مکانی خود را به اشتراک نمیگذارد که اتفاقا نیاز به رضایت دوگانه دارد. ما از شما میخواهیم پس از اعلام تمایل به اشتراکگذاری، تأیید کنید.
با این حال، برخی کاربران اینستاگرام ادعا کردند که موقعیت مکانی آنها با وجود عدم انتخاب استفاده از ویژگی نقشه، به اشتراک گذاشته میشود. سخنگوی متا نیز در بیانیهای، اظهارات موسری را تکرار کرد و گفت: نقشه اینستاگرام به طور پیشفرض غیرفعال است و موقعیت مکانی زنده شما هرگز به اشتراک گذاشته نمیشود، مگر اینکه خودتان آن را فعال کنید. اگر این کار را انجام دهید، فقط افرادی که شما آنها را دنبال میکنید یا یک فهرست خصوصی و سفارشی که شما انتخاب میکنید، میتوانند موقعیت مکانی شما را ببینند.
قابلیت بازنشر در اینستاگرام
اینستاگرام همچنین یک قابلیت مهم و پرتقاضا را به پلتفرم اضافه کرد. بر این اساس کاربران اکنون میتوانند پستها و ریلزهای عمومی دیگران را بازنشر کنند. محتوای بازنشرشده در تب جداگانهای در پروفایل کاربر نمایش داده میشود و همچنین در فید دنبالکنندگان قابل مشاهده خواهد بود. این قابلیتها با هدف افزایش تعامل اجتماعی، اشتراکگذاری آسانتر محتوا و الهامگیری از تجربه پلتفرمهای رقیب توسعه یافتهاند.