معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان:

راهکارهای تأمین مالی خط ۲ متروی اصفهان بررسی شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به بررسی راهکارهای تأمین مالی خط ۲ متروی اصفهان با حضور نماینده مردم در مجلس گفت: اراده‌ای کلان در سطح استان می‌تواند اجرای این قرارداد را تسهیل کند و همراهی نمایندگان بسیار مؤثراست
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به بررسی راهکارهای تأمین مالی خط ۲ متروی اصفهان با حضور نماینده مردم در مجلس گفت: اراده‌ای کلان در سطح استان می‌تواند اجرای این قرارداد را تسهیل کند و همراهی نمایندگان بسیار مؤثراست
کد خبر: ۱۵۰۴۹۳۱

جام جم آنلاین اصفهان؛ سعید ساکت با اشاره به برگزاری جلسه هیئت‌مدیره سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان که با حضور مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس دوازدهم و نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این نشست بررسی موضوعات و راهکارهای تأمین مالی این ابرپروژه بود.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای مهم این جلسه، بررسی فرایند تنفیذ قرارداد تجهیزات و ناوگان خط دو متروی اصفهان بود، افزود: خدمات طراحی، تأمین تجهیزات و قطعات یدکی، آموزش، حمل و نصب و راه‌اندازی تجهیزات و ناوگان این خط به همراه تأمین مالی، مباحث تخصصی متعددی همچون برق، سیگنالینگ، مخابرات، اسکادا، دپو، پله‌برقی، آسانسور و خرید ۴۲ رام قطار پنج واگنه را شامل می‌شود که نیازمند پیگیری ویژه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تأکید بر اهمیت نقش مدیران استانی و ظرفیت‌های ملی در پیشبرد این پروژه گفت: در این جلسه، گزارشی از روند تأمین مالی پروژه ارائه و مقرر شد کمیته‌ای ویژه برای پیگیری و مذاکره تشکیل شود و هر دو هفته گزارش اقدامات خود را با حضور دکتر طغیانی ارائه کند؛ همچنین ظرفیت‌های فرااستانی از طریق نمایندگان مردم اصفهان پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی مترو، تأمین واگن‌ها برای ارائه خدمات بهینه است و قراردادها و وظایف تعیین شده برای تحویل واگن‌ها به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

ساکت با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه نقش بسزایی در بهبود خدمات حمل‌ونقلی کلان‌شهر اصفهان دارد؛ اضافه کرد: برآوردها نشان می‌دهد با راه‌اندازی خط دو، در هر ساعت بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم انواع آلاینده‌های هوا، بیش از ۱۲۰۰ ساعت تأخیر در شبکه حمل‌ونقل عمومی و ۳۸ هزار کیلومتر از مسافت پیموده شده توسط خودروهای شخصی کاسته خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود این خط روزانه بیش از ۲۱۲ هزار نفر را جابه‌جا کند.

وی با اشاره به بحث عاملیت مالی کنسرسیوم بانکی برای اجرای این پروژه گفت: مقرر شد پیگیری‌های چندجانبه برای عقد قراردادهای مالی با بانک‌های تجاری صورت گیرد.

newsQrCode
برچسب ها: حمل کلان شهر مترو
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها