این پیشنهاد در ادامه ایدهای استراتژیک به سرم زد و یک امکان حاضر و آماده در مسیر تهیه سریالهایی بود که باید روایت بصری جذابی از زندگی ایران در انقلاب و همه جزئیات چالشهایش از ۵۷ تا امروز ارائه دهند. همینطور سریالهایی که باید به ثبت روایت ما و جهان و مجموعه توطئههای غرب علیه ایران در این دوره ۴۶ ساله بپردازند. این کمکاری اصلا قابل پذیرش نیست. بدیهی است همه اینها در یک سریال شدنی نیست بلکه با دهها سریال که هریک بهگوشهای از ماجرای انقلاب و استکبار خارجی و اذناب داخلی میپردازد، میتوان کار را پیش برد.اما خاطرات حاضر و آماده دهنمکی از روزهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز که جلد اولش به اسم آدمباش منتشر شد و جلدهای بعدی هم در حال نگارش است، چنان واجد فضاهای جذاب سینمایی و روایتهای سرشار از حس سرزندگی و طنز و واقعیتهای یک دوران است که مطمئنا نیروی زندگی در آن فراتر از اخراجیها سبب جذب مردم فراوانی میشود. ساختارش مثل «داستانهای مجید» زنجیرهای از داستانهای مستقل میتواند باشد و از لحظه پیروزی انقلاب شروع میشود. زندگی روزمره و بزرگترین رویدادهای اجتماعی و سیاسی در این سریال درآمیخته، و بنا به موقعیت هر دوره، آینهای برای ثبت همه شرافت و عظمت و استقامت مردمی از یکسو و حقارت و دنائت ضدانقلاب همدست داخلی و خارجی میسازد و نمیگذارد ظلم و ستمهای آمریکا در این انقلاب فراموش شود. پس از دوره تجزیهطلبی و طمع به دولت موقت و ماجراهای بحرانزای نگرش غربگرا و دوره تروریسم وحشی و نفاق و فجایع بزرگ ما به دوره دفاعمقدس میرسیم که ثبت کننده مهمترین چالشها و حال و هوای جبههها و ایثارها و تصویر شجاعانه واقعیت و نمایش هم نیروهای مخرب در درون و هم مقاومت شکوهمند در سنگرها و هم شرافت ملت و هم چالشهای خارجی عظیم است و فجایعی چون زدن و سقوط هواپیمای مسافربری و زمین فوتبال و....
ویژگی داستان سریال دهنمکی آن است که هم تصویر داخلی از انقلاب میسازد و هم تصویر برخورد جهان با این انقلاب و این یک تلاش برجسته و روایتگری بزرگ و ماندگار است که به نظرم جذابتر از سرزمین مادری میتواند از آب در بیاید. روایتی مشحون از روح انقلاب، اسلام، ایمان، پرتره قهرمانان الهی و چهره سیاه نفاق در درون حکمرانی و کفر جهانی علیه ایران، اسلام، مردم و انقلاب اسلامیشان.