جام جم آنلاین اصفهان؛ برند حلال در سطح جهان در حال توسعه است به گونهای که کشورهای غیرمسلمان نیز علاقهمندی خود به این صنعت را نشان دادهاند و در بازارهای جهانی محصولات و خدمات برند حلال حدوداً ۳۰ درصد گرانتر ارائه میشوند.
امروزه واژه حلال در دنیا بسیار پرکاربرد است و میتوان گفت، تمامی انسانها با هر زبانی با این کلمه آشنا هستند و آن را در حوزههای مختلف از جمله خوراکیها، آشامیدنیها، مواد آرایشی و بهداشتی، دارو، مد و لباس، رسانه، معماری، هتلداری، گردشگری، اقتصاد، بیمه و بانک داری و…. به کار میبرند
در جهان امروز، حدود ۲ میلیارد نفر مسلمان زندگی میکنند که میتواند برای تولیدکنندگان و بنگاههای تامین کننده خدمات فرصتی منحصر به فرد را رقم بزند که با رشد 2.2 درصدی جمعیت تا سال 2050 حداقل 30 درصد جمعیت دنیا مخاطب محصولات و خدمات حلال خواهند بود.
نکته قابل توجه در بازار صنعت حلال این هست که، توجه کشورهای غیر مسلمان به برند حلال صرفا محدود به مصرف نشده و بعضا میزان تولید و توزیع محصولات و خدمات با استانداردهای حلال در این کشورهای از کشورهای مسلمان پیشی گرفته است که این موضوع ناشی از توسعه چشم گیر صنعت حلال و جذابیت پتانسیل های اقتصادی آن برای کسب کارهای بین المللی می باشد.
لذا شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان با هدف آشنایی فعالین اقتصادی با رویکردهای بینالمللی و تبیین سیاستها و راهبردهای عملی در مسیر افزایش سهم کشورهای مسلمان از جمله ایران عزیز از این صنعت پول ساز، اقدام به برپایی دومین نشست تخصصی صنعت حلال در حاشیه نمایشگاه مواد غذایی و بسته بندی اصفهان نموده است.
این نشست در تاریخ 11 بهمن ماه سال جاری با حضور و سخنرانی صاحب نظران داخلی و خارجی در سالن همایش مرکز نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان برگزار خواهد شد.
هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین*/
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با حسن کاظمی قمی دیپلمات نزدیک به حاجقاسم بررسی شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد