دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

بهبود کیفیت تدریس و ارتقای فضای فیزیکی، دو خواسته رئیس جمهور در آموزش و پرورش

محمود امانی طهرانی،دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت، رئیس جمهور توجه و تاکید ویژه‌ای بر آموزش و پرورش دارد و در این زمینه دو مساله مشخص بهبود کیفیت تدریس و ارتقای فضای فیزیکی آموزشی را مطالبه و پیگیری می‌کند.
محمود امانی طهرانی،دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت، رئیس جمهور توجه و تاکید ویژه‌ای بر آموزش و پرورش دارد و در این زمینه دو مساله مشخص بهبود کیفیت تدریس و ارتقای فضای فیزیکی آموزشی را مطالبه و پیگیری می‌کند.
کد خبر: ۱۴۸۶۹۶۵

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از ایرنا، محمود امانی طهرانی در دومین همایش ملی درس پژوهشی و درس‌کاوی در شیراز، اظهار کرد: دکتر پزشکیان به آموزش و پرورش توجه دارد و او مشخصا بر دو موضوع حل مشکل فضای آموزشی و بهبود کیفیت تدریس دست گذاشته است.

او افزود: به پیشنهاد رئیس جمهور، فضای تدریس در کلاس‌ها باید منجر به یادگیری فعال دانش‌آموزان شود به گونه‌ای که بچه‌ها در کلاس تیم شوند و مشارکت فعالانه در روند تدریس و یادگیری داشته باشند.

امانی عنوان کرد: رئیس جمهور در تحقق این هدف نیز به طور مشخص بر روش تدریس، چینش فیزیکی کلاس و استفاده از فناوری تاکید کرد.

رئیس شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: معلمان باید برای همان شرایطی که در کلاس درس با آن روبرو هستند، ایده داشته باشند؛ برخی کلاس‌ها بسیار شلوغ هستند، برخی چند پایه است و برخی کاملا برخوردار به شمار می‌روند.

او اظهار کرد: به دنبال الگوی مناسب نیستیم بلکه به دنبال نمونه‌های مناسب هستیم و باید تنوع‌ها را به رسمیت بشناسیم.

امانی با اشاره به اهمیت درس کاوی و درس پژوهی در بهبود کیفیت تدریس و فضای کلاسی گفت: کار ما در درس پژوهی احیای کلاس درس است و در این مسیر طراحی، اجرا و تغییر اتفاق میافتد تا نمونه‌ها و دانشی جدید خلق شود.

رئیس شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: برای بهبود فضای کلاس، راهی جز درس کاوی و درس پژوهی نداریم؛ باید وارد عرصه واقعی کلاس‌های درس شد تا کلاس با ما سخن بگوید؛ این یک مسیر تضمین شده برای توسعه حرفه‌ای است که امتحان خود را برای بهبود فضای تدریس پس داده است.

او افزود: دانش آموزان کلاس باید اشتیاق یادگیری و لذت کشف را بچشند و همه این‌ها منوط به این است که سناریو‌های خوبی برای کلاس نوشته و ظرفیت‌های آن‌ها به کار گرفته شود.

امانی بیان کرد: درس‌پژوهی دشوار نیست، اما به قله‌های بسیار بلندی در بهبود آموزش و پرورش دانش آموزان می‌رسد، درس کاوری و درس پژوهی یک جریان اصیل و عمیق است و معلمانی که در این زمینه فعالند، به دنبال دریافت گواهی و تقدیرنامه نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها