به گزارش جام جم آنلاین البرز، علیرضا کاظمی در مراسم افتتاح متمرکز ۱۸ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان البرز که روز سه شنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۳ در مدرسه حضرت خدیجه (س) در شهر خرمدشت برگزار شد، افزود: رئیس جمهور در تمام جلسات طرحهای نهضت مدرسه سازی و محرومیت زدایی را به مورد پیگیری قرار میدهد.
وی با اشاره به طرح ساماندهی مدارس کانکسی در سطح کشور گفت: در تلاش هستیم در هیچ جای کشور مدرسه کانکسی بر بالای ۱۰ نفر وجود نداشته باشد.
وی افزود: سال تحصیلی جدیدبا شرایط آرام آغاز شد در حالی که کلاس بدون معلم نداشتیم.
وی بهره برداری از یک هزار و ۸۰۰ پروژه آموزشی در سطح کشور را در سال جدید تحصیلی مورد اشاره قرار داد و گفت: با این پروژهها هشت هزار کلاس درس با بیش از سه همت اعتبار به سرانه آموزشی اضافه شد.
وی اضافه کرد: بیشترین پروژهها را در استان البرز داشتیم که امروز یک مورد آن همین مدرسه حضرت خدیجه (س) را شاهد بودیم.
کاظمی با بیان اینکه استاندار البرز بالاترین سطح مشارکت در همه بخشها را رقم زده گفت: برای ادامه مسیر توسعه فضاهای آموزشی نیاز به همراهی بیشتری داریم.
وی افزود: استان البرز پایینترین سرانه آموزشی و بالاترین تراکم دانش آموزی را دارد.
کاظمی بیان کرد: کارها و فعالیتها برای حل مشکلات آموزشی البرز با سرعت و به خوبی پیش میرود و گام بزرگی برای تعادل در سرانههای آموزشی برداشته شده است.
وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: البرز از نقاط هدف است که باید به میانگین کشوری در این زمینه برسد و قول میدهیم پا به پای شما باشیم بطوریکه وزارت آموزش و پرورش متعهد میشود در نهضت مدرسه سازی استان البرز همراه شود و ۲۲۰ مدرس جدید در این استان ساخته شود.
وی اضافه کرد: بنابراین نیاز به همکاری و برنامه ریزی بیشتری داریم و زمینهای مورد نیاز را شهرداریها و دستگاههای مربوطه در اختیار قرار دهند.
کاظمی اولویت نخست دولت را آموزش و پرورش خواند و افزود: یکی از اولویتهای رییس جمهور توسعه عدالت آموزشی بوده که زیر ساخت تمام عدالتها است.
وی گفت: حل مشکل کلاسهای بالای ۳۵ نفر در افق دولت چهاردهم طراحی شده که نیاز به برنامه در این زمینه داریم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: البرز و تهران بیشترین سهم در تراکم دانش آموزی را دارند که با الگو نقطه ای، الحاقی و احتمالا تغییر کاربریها حل خواهیم کرد.
کاظمی، همسان سازی بازنشستگان را از دغدغههای دولت خواند و بیان کرد: این مهم در دولت مصوب و ابلاغ شده و تمام تلاش دولت بر این است تا به گنجینههای علمی توجه بیشتری شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام این اقدامات در حال انجام است تا دانش آموزان که تصویر جامعه هستند به خوبی آموزش ببینند و تربیت شوند.
کاظمی گفت: در نظام تعلیم و تربیت ماموریت اول انتقال سنن، ارزشها باورها سپس دستیابی به قلههای پیشرفت و در عرصه رقابت علمی جهانی است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز به رغم تحریمها به قلههای پیشرفت رسیده ایم و رتبه سوم المپیاد علمی ۲۰۲۴ دنیا را کسب کردیم.
وی افزود: این امر نشان آن است ما میتوانیم با سرمایه گذاری در آموزش و پرورش به قلههای رفیع برسیم.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ۲ مدل برای جهش علمی طراحی شده که یکی مسیر نخبگانی که موفقیتهایی داشتیم و این مسیر ادامه دارد؛ وی گفت: توسعه آموزش عمومی مسیر دیگر است که مورد توجه جدی قرار دارد.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد