یک کارشناس سیاست دفاعی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

بازدارندگی بالای نیروی پدافندی جمهوری اسلامی

منصور حقیقت پور تحلیلگر مسائل نظامی عملکرد موفق پدافند هوایی جمهوری اسلامی ر در مواجه با تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی کشورمان را نشانه اقتدار و عزت ایران و هوشمندی و درایت نیرو‌های مسلح دانست.
منصور حقیقت پور تحلیلگر مسائل نظامی عملکرد موفق پدافند هوایی جمهوری اسلامی ر در مواجه با تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی کشورمان را نشانه اقتدار و عزت ایران و هوشمندی و درایت نیرو‌های مسلح دانست.
کد خبر: ۱۴۷۸۸۵۸

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از نیروی آفندی و پدافندی بسیار توانمندی برخوردار است که قادر است هر گونه تجاوز نظامی به کشورمان را دفع و به دشمنان ملت درس‌های فراموش نشدنی بدهد.


حقیقت پور با اشاره به بومی بودن توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با توجه به پیشرفتی که در عملیات‌های هوایی صورت گرفته داشتن یک پدافند قوی برای ما می‌تواند یک فرصت بسیار خوبی برای اتکا به نیروی داخلی و ارتقای خودباوری در بین نیرو‌های با استعداد حوزه هوا و فضا باشد.


این تحلیلگر مسائل سیاست دفاعی با اشاره به تبلیغات گسترده‌ای که پیش از حمله شکست خورده رژیم صهیونیستی در عرصه فضای مجازی براه افتاده بود گفت: اسرائیلی‌ها تلاش کردند تا با هیاهو‌های بسیار اذهان عمومی را نسبت به خود جلب کنند و به همین خاطر با اغراق و غلو فراوان اینگونه القا کنند که با توجه به انجام عملیات وعده صادق ۲ در اراضی اشغالی و ضربه محکمی که از جانب جمهوری اسلامی دریافت کردند یک عملیات ویژه و سهمگین نظامی را علیه ایران تدارک ببینند اما در نهایت نتیجه آن شد که نتوانستند از سد پدافندی نیروی هوایی ما عبور کنند و اگرچه یک تقلایی محدودی از خود نشان دادند، اما واقعیت‌های میدانی نشان داد که بعد از ضربتی که بواسطه عملیات موفق موشکی ایران در تل آویو دریافت کرده بودند نتوانستند آن را جبران کنند و همچنان طرف پیروز این رویارویی جمهوری اسلامی و نیروی پرتوان نظامی و دفاعی کشورمان است.


حقیقت پور با بیان اینکه عملیات ناکام رژیم صهیونیستی نشان داد که ادعا‌های مقامات اسرائیلی به مثابه یک طبل توخالی است تصریح کرد: این اتفاق نشان داد که جمهوری اسلامی سیاست دفاعی موفقی داشته و البته این حقیقت این وظیفه را هم ایجاب می‌کند که ما بیش از گذشته به تقویت جنبه‌های آفندی و پدافندی خود بپردازیم و به عنوان یک نیروی بازدارنده محکم در برابر اینگونه اقدامات خصمانه دشمنان و معاندانی مثل ایالات متحده و رژیم اشغالگر قدس ظاهر شویم.


وی اضافه کرد: هوشیاری جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی و دفاعی باعث افتخار هر ایرانی است چرا که این میزان آمادگی نیرو‌های مسلح، پدافندی و آفندی ما باعث دلگرمی مردم شد و شاهد بودیم که بازار تجارت، بورس، طلا و ارز تغییر و در برخی از موارد روند کاهشی پیدا کرد و این نشان می دهد که هر چقدر اعتماد و اطمینان نسبت به عملکرد دفاعی ما بالا رود به همان میزان محیط و جامعه و بازار از تنش و التهاب و اضطراب دور خواهد ماند.


حقیقت پور با اشاره به ویژگی‌های پدافندی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: ما چندین لایه پدافندی پست ارتفاع و بلند ارتفاع داریم که بسیاری از سامانه‌های آن مثل سوم خرداد و باور ۳۷۳ در شمار تولیدات ملی به شمار می‌رود. ضمن اینکه از ظرفیت‌های علمی و پیشرفته سایر کشور‌ها هم به مقدار نیاز استفاده می‌کنیم و رژیم صهیونیستی با اقدام دیشب خود بخوبی این درس را فراگرفت که ایران از توان بالایی برای دفاع و مقابله به مثل با هر نوع تجاوزی برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها