60 روز شکنجه مرگبار کودک توسط گروگانگیران

کودک 9 ساله در بیمارستان جان باخت + عکس

گوش‌بری گروگانگیران برای اخاذی میلیاردی

هفت نفر از اعضای یک باند مخوف افغان که افراد پولدار را ربوده و فیلم بریدن انگشت، بینی و لاله گوش گروگان‌ها را برای خانواده‌هایشان ارسال کرده و از آنها به‌دلار اخاذی می‌کردند، بازداشت شدند. دو سرکرده باند هنوز متواری‌اند و آخرین گروگان نیز ۴۰ روز در اسارت آنها بوده است.
کد خبر: ۱۴۷۶۴۲۲
 
به‌گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل شهریور امسال ماموران انتظامی هنگام گشت‌زنی در محله گلبرگ تهران، خودروی پژو‌پارسی را دیدند که در‌خیابان پارک شده بود. با استعلام پلاک ماشین، مالکش را یافتند که گفت خودرو در‌اختیار شریکش به‌نام سفیر از اتباع افغانستان بوده است.ماموران خانواده سفیر را احضار کردند و با تحقیق از آنها معلوم شد او به خانه نیامده و تلفنش خاموش است. ماموران فیلم دوربین مداربسته مغازه‌ای در آن حوالی را بازبینی کرده و متوجه شدند چهار مرد که سرنشینان پژو‌یی بودند با تصادف ساختگی سفیر را ربودند.دو‌هفته قبل ماموران متوجه شدند خانواده گروگان‌ها فیلم بریدن گوش سفیر را دریافت و چهار‌هزار دلار را به‌حساب یک مرد در ایران و یک صرافی در کابل  واریز کرده‌اند، اما گروگان آزاد نشده است.ماموران در تحقیقات بعدی حساب مرد ایرانی‌ای که بخشی از پول‌ها به‌حسابش واریز شده بود را یافتند. او احضارشده و در تحقیقات گفت کارگری افغانستانی دارم که کارتم در اختیار او بود. با گفته‌های او بود که نصیر احضار وگفت کارت امانتی را به پسرش بصیر داده که او هفته گذشته بازداشت شد.بصیر به ضد‌و‌نقیض‌گویی پرداخت و مدعی بود اشتباهی بازداشت شده است. اما ماموران در بررسی تراکنش‌های این حساب بانکی پی‌بردند، در چند ماه گذشته پول‌های زیادی به این حساب واریز و به‌دلار به یک صرافی در کابل حواله شده است.
این در‌حالی بود که بصیر درادامه تحقیقات اعتراف کرد و گفت: دو مرد به نام‌های رسول و فرهاد که تبعه افغانستان هستند مدتی بود هم‌وطنان پولدارمان را در ایران شناسایی می‌کردند و قصدشان ربودن آنها و اخاذی از خانواده‌های‌شان بود. در‌ادامه چهار نفر در مسیر آنها قرار می‌گرفتند و با تصادف ساختگی، خودروهای‌شان را متوقف و با چاقو تهدیدشان کرده و آنها را می‌ربودند. بعد از انتقال‌شان به خانه‌باغی در شهریار، برهنه‌شان کرده و شکنجه‌شان می‌دادند. بخشی از بینی، لاله گوش و انگشت‌شان را می‌بریدند و از این صحنه‌های هولناک دقایقی فیلم گرفته و برای خانواده‌های‌شان ارسال می‌کردند. با دیدن فیلم این شکنجه‌ها، خانواده‌ها بخشی از پول را به‌حسابی که دستم بود و بقیه را پس از تبدیل به دلار به حساب یک صرافی در افغانستان واریز می‌کردند. بعداز چند هفته گروگان‌ها را آزاد می‌‌کردیم. آخرین گروگان ۴۰ روز است در اسارت ماست. 
با‌ اعتراف او ماموران به خانه‌باغ شهریار رفتند و چهارنفر را بازداشت کردند. متهمان به همدستی با‌هم در ربودن پسر شاکی پرونده و ده‌ها گروگان دیگر که از خانواده‌های‌شان اخاذی کرده بودند، اعتراف کردند. هم‌چنین معلوم شد دو نفراز اعضای باند آخرین گروگان را برده تا رها کنند. سرانجام دو روز پیش ماموران  گروگان را رها‌شده در جاده تهران-شهریار یافتند. او به ماموران گفت که ۴۰روزبه‌شدت شکنجه شده ولاله گوش وی راهم بریده‌اندکه برای درمان به بیمارستان منتقل وبستری شد. درادامه جست‌و‌جوهای پلیس، دو نفر دیگر از اعضای این باند هم شناسایی شده و اعتراف کردند در ربودن، نگهداری، شکنجه و بریدن لاله گوش، بینی و انگشتان قربانیان ربوده شده نقش داشتند.  
غلام‌حسین صادق‌زاده، بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: با‌اعتراف اعضای این باند مخوف، تحقیقات برای دستگیری دو سرکرده فراری این باند و افشای دیگر جرایم آنها و شناسایی بقیه گروگان‌های آزادشده ادامه دارد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها