بازدارندگی بر باد رفته

بعد از جریان هفتم اکتبر رژیم‌صهیونیستی برای خود اهدافی تعیین کرد که نتوانست به هیچ‌یک از آنها برسد. این رژیم درصدد کنترل بر نوار غزه و کرانه باختری بود که نتوانست اهداف شوم خود را محقق کند.
کد خبر: ۱۴۷۶۰۶۲
نویسنده ثمانه اکوان | روزنامه‌نگار

بازدارندگی بر باد رفته

طی هفته‌های اخیر رژیم اسرائیل غزه را رها کرده و به سمت جبهه‌های شمال پیش رفته که نشان می‌دهد این رژیم به‌شدت سردرگم است و نمی‌داند چطور ابعاد هفتم اکتبر را مخفی کند و دوباره به زندگی سیاسی خود برگردد.درمورد حمایت آمریکا از رژیم‌صهیونیستی می‌توان این‌طور گفت که رژیم‌صهیونیستی ماهیتی جدا از آمریکا‌ ندارد، رژیم‌صهیونیستی هیچ اقدامی را بدون اجازه آمریکا انجام نمی‌دهد. آمریکایی‌ها می‌گویند رژیم‌صهیونیستی بدون اطلاع آنها اقدامی را انجام داده، زیرا درصد ند تبعات اقدامات رژیم‌صهیونیستی بر دوش‌شان نیفتد. در حوزه نظامی هم می‌توان گفت آمریکا تمام توان خود را برای حمایت از رژیم‌صهیونیستی گذاشته و تقریبا ۵۰‌درصد از نیروهای نظامی آمریکا درمنطقه مستقرهستند و با این‌که آمریکا در قضیه اوکراین درگیر است اما اولویت سیاست خارجی خودراحمایت ازرژیم‌صهیونیستی قرار داده است.درحوزه دیپلماتیک آمریکا هرکاری انجام داده تاروی جنایات رژیم‌صهیونیستی سرپوش بگذارد و در مجامع بین‌المللی نیزمانع ازصدورهرقطعنامه‌ای علیه این رژیم می‌شود.

بازدارندگی بر باد رفته

درمورد حمایت گروه‌های مقاومت از مردم فلسطین نیز می‌توان این‌گونه شروع کرد که از ابتدای شکل‌گیری عملیات هفتم اکتبر حماس، گروه‌های مقاومت از این عملیات اطلاعی نداشتند، اما حمایت تمام‌قد خود را از این عملیات اعلام کردند.درمورد حزب‌ا...هم، این گروه یک روز بعد از هفتم اکتبر حملات خود را علیه مواضع رژیم اسرائیل شروع کردند و حزب‌ا...رفته‌رفته عملیات خود را شدت بخشید و دیگر گروه‌های مقاومت در عراق، سوریه و یمن نیز حملاتی علیه رژیم‌صهیونیستی انجام دادند. همه اقدامات گروه‌های مقاومت نشان داد مردم فلسطین را تنها نخواهند گذاشت و به رژیم‌صهیونیستی فهماندند نمی‌تواند مردم غزه را جابه‌جا یا سرزمین آنها را تصرف کند. رژیم‌صهیونیستی درصدد بود تا بخش بزرگی از مردم غزه را به سمت صحرای اردن کوچ دهد که به خاطر حمایت و حملات نیروهای مقاومت نتوانست به هدف خود برسد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها