جوجه ریزی ۱۸ میلیون قطعه ای در استان

مدیر سازمان جهادکشاورزی استان از جوجه ریزی ۱۸ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌ها در شش ماهه نخست امسال خبرداد.
کد خبر: ۱۴۷۵۳۶۶

جوجه ریزی ۱۸ میلیون قطعه ای در استان

به گزارش جام جم آنلاین،صفری گفت: در شش ماهه اول امسال ۱۸ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۴ و نیم میلیون قطعه بوده، حدود ۲۵ درصد افزایش دارد.
او فراهم بودن زیرساخت‌های تولید، تامین و حمل به موقع نهاده‌ها را علت افزایش جوجه ریزی در مرغداری‌ها عنوان کرد و افزود: در این مدت ۴۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۷ هزار تن بود، افزایش دارد و مازادبرنیاز است که به استان‌های دیگر ارسال شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: در ۱۰ ماه گذشته قیمت مرغ در بازار متعادل و با ثبات بوده و صفی ایجاد نشده که این به همت مرغداران است که تولیدات خوبی را در استان داشتیم.
صفری در خصوص قیمت مرغ هم افزود: اخیراً تنش‌هایی در کشور شاهد هستیم که در استان هم تاثیرگذار بوده و مرغداران و تولید کنندگان افزایش قیمت نهاده‌ها، بحث واکسن، حمل و نقل و افزایش قیمت انرژی را علت گرانی گوشت مرغ می‌دانند.
او گفت: اکنون در تولید گوشت مرغ مشکلی در استان نداریم و روند تولید و جوجه ریزی در استان ادامه دارد تا در ایام شب یلدا ماه رمضان و ایام پایانی سال مشکلی نداشته باشیم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی افزود: تلاش داریم تا قیمت را متعادل‌تر و تولید همچنان ادامه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها